Arpád ÉrsekTASR/P. Neubauer
StoryEditor

Érsek: Musíme poskytnúť podmienky, aby vlaky z Číny chodili cez nás

05.11.2019, 13:44
Autor:
TASRTASR
Slovensko by podľa Érseka malo v budúcnosti profitovať aj ako tranzitná krajina, ktorá zabezpečí prekládku čínskeho tovaru zo širokorozchodnej železnice.

Nové obchodné možnosti v nákladnej železničnej doprave boli témou spoločného stretnutia ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd) s jeho čínskym kolegom Li Siao-pchengom v Šanghaji.

Ministri podpísali memorandum o porozumení v oblasti dopravy a logistiky, ktorého cieľom je vytvoriť také podmienky, ktoré podporia prepravu tovarov medzi Čínou a Európou cez Slovensko.

"Hlavne ide o podporu nákladnej dopravy. Z tohto memoranda vyplýva, že musíme poskytnúť podmienky, aby vlaky z Číny chodili cez nás," povedal Érsek.

Slovensko by podľa ministra malo v budúcnosti profitovať aj ako tranzitná krajina, ktorá zabezpečí prekládku čínskeho tovaru zo širokorozchodnej železnice a prepraví ho ďalej na západ.

Podľa ministra chodia ucelené vlaky s tovarom z Číny na Slovensko už aj v súčasnosti, avšak spolupráca by mala vytvoriť určitý systém. Vlaky by tak mali prichádzať v pravidelných intervaloch a jednou z výziev je, aby sme zabezpečili vyťaženie vlakov tovarom aj v opačnom smere.

"Štát musí najmä pripraviť podmienky a ostatné je na firmách, ktoré v danom odvetví pracujú," dodal Érsek.

​Obe strany potvrdili, že sú pripravené vytvoriť všetky podmienky na podporu a rozvoj dopravy a logistiky medzi oboma krajinami. Zámerom je vytvorenie spoločných pracovných skupín, rovnako spoločná účasť na medzinárodných výstavách a veľtrhoch, a nemenej dôležitou zostáva vzájomná výmena informácií v oblasti rozvoja intermodálnej prepravy.

Rokovania v Číne tak nadväzujú na úspešný príchod prvého uceleného nákladného vlaku z čínskeho mesta Si-an do terminálu v Dunajskej Strede začiatkom októbra.

Jeho pravidelná prevádzka prináša množstvo obchodných výhod pre samotné slovenské železnice.

Pri prechode na Slovensko je nevyhnutná prekládka kontajnerov medzi širokým a európskym železničným rozchodom v termináli kombinovanej dopravy Dobrá.

Ide o významný bod celej tranzitnej trasy. Terminál patriaci ZSSK CARGO s dvoma portálovými žeriavmi má prekládkovú kapacitu do 200-tisíc kontajnerov ročne. Tovar z kontajnerov ďalej smeruje k zákazníkom do Česka, Maďarska, Rakúska a, samozrejme, na Slovensko.

01 - Modified: 2019-10-03 11:20:54 - Feat.: 0 - Title: Do Dunajskej Stredy dorazil vlak z Číny. Jeho cesta trvala 14 dní 02 - Modified: 2019-10-08 14:47:22 - Feat.: 0 - Title: Pribudne nový druh diaľničnej známky. Érsek predstavil podrobnosti 03 - Modified: 2019-10-10 10:10:30 - Feat.: 0 - Title: Érsek spúšťa súťaž na výber dopravcu na trati z Bratislavy do Komárna 04 - Modified: 2019-10-24 12:51:22 - Feat.: 0 - Title: Danko by sa mal zamerať na ministerstvá, ktoré patria pod SNS, reaguje Érsek
01 - Modified: 2022-05-31 07:07:42 - Feat.: - Title: Hrozí, že o dva roky nebudeme vedieť stavať diaľnice. Investované milióny skončili v zásuvke 02 - Modified: 2021-03-15 18:25:19 - Feat.: - Title: Érsek pre HN: Je tu obrovský chaos. Republika sa nedá riadiť cez mobil 03 - Modified: 2020-08-04 05:53:02 - Feat.: - Title: Vyhrala verzia, ktorú Árpád Érsek odmietal 04 - Modified: 2020-06-30 09:26:59 - Feat.: - Title: Bývalý tábor na Tokaji získali ľudia blízki známemu advokátovi 05 - Modified: 2020-03-24 21:05:57 - Feat.: - Title: Nevýhodné mýto má skončiť
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. apríl 2024 12:35