Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook

Hlavným argumentom pri predaji tovaru na Slovensku je cena. Kvalita za ňou zväčša zaostáva. Dôvodom je skutočnosť, že slovenský spotrebiteľ musí siahať do peňaženky veľmi hlboko, a preto si pýta lacný tovar. Vyplynulo to z príspevkov a z diskusie na včerajšom odbornom seminári Súčasná kvalita produktov na slovenskom trhu, ktorý v Bratislave zorganizovala Nadácia Slovak Gold. "Naše doterajšie skúsenosti naznačujú, že kvalita potravín sa znižuje," potvrdil pre HN riaditeľ sekcie potravinového dozoru Štátnej veterinárnej a potravinovej správy (ŠVPS) SR Peter Turek. Pracovníci ŠVPS SR od februára tohto roka, keď táto inštitúcia prevzala viacero kompetencií na úseku kontroly potravín na trhu, odobrali a vyšetrili viac ako 8 tis. vzoriek potravín. Preverovali ich na zdravotnú bezpečnosť i kvalitu. Výsledky sa v súčasnosti sumarizujú. "Skúmame, prečo je to tak," povedal. Jedným z faktorov je podľa neho práve tlak na ceny zo strany maloobchodu. Iné výsledky vyplývajú zo sledovaní Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI), ktorá sa od tohto roka popri kontrole všeobecných podmienok predaja výrobkov sústreďuje iba na spotrebný tovar. "Z analýzy pozastaveného predaja z dôvodu zistenia zjavnej nekvality vyplýva, že od roku 1998 podiel nekvalitných výrobkov klesol z viac ako 18 na takmer 10 %. Tento trend potvrdzujú aj výsledky za prvých desať mesiacov tohto roka," konštatovala ústredná riaditeľka SOI Nadežda Machútová, pričom nekvalitné výrobky predstavujú 7,2-percentnú časť z celkovej hodnoty pozastavených a zakázaných výrobkov. Ako však zdôraznila, tieto výsledky môže skresľovať iná zostava kontrolovaného tovaru po tohtoročných zmenách v kompetenciách kontrolných orgánov.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.