Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
27.12.2019, 00:00

Odborník hovorí o zľavách: Veľa sa okolo toho „švindľuje“

Riaditeľ Marketingového inštitútu Tomáš Poucha tvrdí, že mnoho ľudí si dáva pod stromček peniaze, aby si mohli po Vianociach nakúpiť vo výpredajoch.

Odborník hovorí o zľavách: Veľa sa okolo toho „švindľuje“

Sú povianočné výpredaje pre firmy najsilnejšie obdobie roka?
Vianoce sú v retaile rozhodne najdôležitejším obdobím. Výpredaje až také zaujímavé nie sú, najmä z dôvodu výrazne nižších marží. V každom prípade je toto obdobie nesporne veľmi dôležitou časťou roka.

Ako by mali obchody správne pristupovať k propagácii zliav a výpredajov?
Dávať zľavy nie je vždy nutné. Sú oblasti, kde je na to zákazník extrémne citlivý, ale za to môžu samotní marketéri. Niektoré značky proste zľavy nedávajú a tiež predávajú a výrazne profitujú. Zľava je najjednoduchší a pritom najdrahší nástroj podpory predaja.

Kde je teda pomyselná hranica?
Ak neviem, ako mám vysvetliť pridanú hodnotu produktu, tak naň dám zľavu. Vedie to k tomu, že zákazníci si na to už zvykli a cesta späť je ťažká. Veľa sa okolo toho „švindľuje“ – obchodníci pred výpredajmi umelo zvyšujú ceny, aby mohli zlacňovať, tvrdia, že majú 70- až 80-percentné zľavy, ale v skutočnosti sú to len zlomky z ponuky, prípadne staré modely. Zákazníci nie sú hlúpi – prekuknú to a marketéri sa pritom tvária vážne.

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.