Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
11.01.2020, 00:00

Neporovnávajte sa s konkurenciou, sústreďte sa sami na seba, radí podnikateľ

Až 90 percent startupov to nedotiahne do úspešného konca, väčšinou sa však hovorí o tých s úspešným koncom.

Ako sa dá dosiahnuť úspech vo svete biznisu? Internet je plný rád a príkladov zo života úspešných podnikateľov, od zakladateľa Facebooku Marka Zuckerberga, po malé lokálne startupy. 

Čísla však hovoria o opaku. Až 90 percent startupov nakoniec zlyhá a v Európskej únii sa až polovica spoločností nedožije piatich rokov. Juraj Sasko, zakladateľ agentúry Visibility, sa vo svojej knihe VISIfaily sústredil na tie príbehy, ktoré neskončili úspechom a tak často sa o nich nehovorí. 

"Vďaka sociálnym sietiam a vďaka internetu na nás vybiehajú len tie úspešné príklady toho, ako sa niekomu niečo podarilo, ako zbohatol zo dňa na deň, ako je život krásny, ako naši kamaráti a rodina chodia na rôzne dovolenky a všetci sú šťastní, to bol impulz venovať sa aj failom," podľa Saska dnešná doba napomáha k mylnej predstave o úspechoch v podnikaní. 

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 55% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.