Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
11.01.2020, 00:00

Neporovnávajte sa s konkurenciou, sústreďte sa sami na seba, radí podnikateľ

Až 90 percent startupov to nedotiahne do úspešného konca, väčšinou sa však hovorí o tých s úspešným koncom.

Ako sa dá dosiahnuť úspech vo svete biznisu? Internet je plný rád a príkladov zo života úspešných podnikateľov, od zakladateľa Facebooku Marka Zuckerberga, po malé lokálne startupy. 

Čísla však hovoria o opaku. Až 90 percent startupov nakoniec zlyhá a v Európskej únii sa až polovica spoločností nedožije piatich rokov. Juraj Sasko, zakladateľ agentúry Visibility, sa vo svojej knihe VISIfaily sústredil na tie príbehy, ktoré neskončili úspechom a tak často sa o nich nehovorí. 

"Vďaka sociálnym sietiam a vďaka internetu na nás vybiehajú len tie úspešné príklady toho, ako sa niekomu niečo podarilo, ako zbohatol zo dňa na deň, ako je život krásny, ako naši kamaráti a rodina chodia na rôzne dovolenky a všetci sú šťastní, to bol impulz venovať sa aj failom," podľa Saska dnešná doba napomáha k mylnej predstave o úspechoch v podnikaní. 

Nenechajte sa obmedzovať

Začnite tento rok absolútne bez obmedzení na HNonline.sk. Predplatné balíka DIGITAL teraz len za 1€ na 7 dní.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.