Tunel Višňové sa začal raziť pred 20 rokmi. Po tom, čo štát zo stavby „vykázal“ pôvodné konzorcium, hľadá nového staviteľa.TASR
StoryEditor

Finančníci hodnotia tunel Višňové. Niektoré kritériá sa im nepáčia

15.01.2020, 13:00
Na dostavbu problematického úseku Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala má byť podľa avíza diaľničiarov vyhlásená súťaž v priebehu niekoľkých dní. Podmienky tendra už stihli kritizovať analytici z ministerstva financií.

Problém, ktorý si tlačí pred sebou už niekoľko vlád, by sa podľa odhadov súčasných špičiek dopravy mal rozuzliť do roku 2023. Vtedy by mal byť dostavaný úsek pri Žiline s najdlhším tunelom na Slovensku.

Predpokladané náklady pre celú stavbu aj s už vyplatenou sumou pre pôvodné taliansko-slovenské konzorcium majú byť vo výške 515 miliónov eur.

Kým však samotná súťaž o Višňové ešte vyhlásená ani nie je, Útvar hodnoty za peniaze ho už stihol skritizovať, aj keď nosnou myšlienkou ich zverejnenej správy je to, že je projekt vysoko spoločensky návratný a chvália aj prípravné trhové konzultácie ešte z leta....

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. apríl 2024 03:01