Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook

Na pultoch v našich obchodoch nájdeme 41 percent slovenských výrobkov. Dovážame pritom aj to, čo si dokážeme vyprodukovať sami doma. Podľa Martina Krajčoviča, predsedu Slovenskej aliancie moderného obchodu, sú tri dôvody, prečo slovenské výrobky nedosahujú vyššie percento na pultoch.

Prvým z nich je, že vďaka otvorenej ekonomike máme dostupné akékoľvek pokuty, teda aj také, ktoré si nevieme zabezpečiť v domovine. Na mysli pritom má exotické ovocie či zeleninu, syry či mäsové výrobky.

Druhým faktorom je to, že niektoré segmenty zo Slovenska skoro vymizli. Podľa neho je to napríklad bravčové mäso, oleje či spracované ovocie. Chýba nám konzervárenský priemysel. To znamená, že aj keď ovocie dopestujeme na Slovensku, na spracovanie putuje do zahraničia.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 78% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.