Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
09.08.2007, 14:54

Za sedem mesiacov sa v SR predalo vyše 47 tisíc áut

Za sedem mesiacov tohto roka sa na Slovensku zaregistrovalo 47 046 nových osobných a malých úžitkových áut do 3,5 tony. Medziročne to predstavuje nárast o 5 %. V júli sa z toho zaregistrovalo celkovo 7 362 automobilov, čo znamená v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška nárast o 25 %. Ako ďalej informovala Mária Nováková zo Združenia automobilového priemyslu SR (ZAP), celkový prírastok odbytu za sedem mesiacov roku sa udržiava hlavne vďaka vysokému medziročnému nárastu registrácií v mesiacoch február a júl. "Ostatné uplynulé mesiace v tomto roku nedosiahli počty registrácií ako rovnaké mesiace minulého roka," doplnila Nováková.
V období od januára do konca júla tohto roka mala na slovenskom automobilovom trhu najväčší podiel značka Škoda s trhovým podielom 22,61 %, druhú priečku najpredávanejších áut v SR obsadili vozidlá značky Peugeot so 7,25-percentným podielom na trhu. Treťou najžiadanejšou značkou bol Citroën s trhovým podielom 7,15 %. Štvrté miesto patrí automobilom značky Volkswagen so 7,09 % a piate Suzuki s 5,41-percentným podielom na trhu. Ďalej nasledovali automobily Renault s 5,34-percentným podielom, Kia s podielom 4,98 %, Ford dosiahol podiel 4,93 %, Opel 4,75 % a desiatku najžiadanejších značiek uzatvára Hyundai s podielom 4,3 %.
V kategórii nákladných automobilov hmotnosti od 3,5 do 12 ton sa v tom istom období zaregistrovalo 684 vozidiel, čo je medziročne viac o 48 %. Najžiadanejšou značkou bolo opäť Iveco s podielom na trhu 37,57 %, druhú priečku obsadili automobily značky Renault Trucks s 14,77-percentným podielom a tretie miesto patrí vozidlám značky Mitsubishi-Fuso s podielom 14,318 %. Počet registrácií nových nákladných automobilov hmotnosti nad 12 ton zaznamenal medziročný nárast o 28,7 %, keď sa do konca júla 2007 zaregistrovalo 2 426 vozidiel uvedenej kategórie. Vedúcou značkou tejto kategórie je Scania s trhovým podielom 18,43 %. Druhou v poradí je Volvo so 17,23 % a nasleduje Mercedes-Benz so 16,74-percentným trhovým podielom.
V sledovanom období zaregistrovali tiež 175 nových autobusov, čo je o 50,57 % menej ako počas rovnakého obdobia minulého roku. Vedie značka Irisbus, ktorá má 52,57-percentný podiel, nasleduje SOR s 24,57 % a ďalšie miesto patrí autobusom značky Renault s podielom 5,71 % na všetkých registráciách v danej kategórii.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.