Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
30.03.2020, 13:17

Nákupná panika už ustala. Stále však medziročne míňame podstatne viac, ukázal prieskum

Druhý marcový týždeň bol rekordný z pohľadu obratu aj tempa rastu obratu, keď tržby presiahli výškou aj predveľkonočný týždeň.

Nákupná panika už ustala. Stále však medziročne míňame podstatne viac, ukázal prieskum
Zdroj: Reuters

Nákupná panika v treťom marcovom týždni ustala. Spotrebitelia však stále míňajú v obchodoch výrazne viac ako pred rokom. Vyplýva to z aktuálneho maloobchodného auditu spoločnosti Nielsen.

Podľa prieskumu sa v treťom marcovom týždni (od 16. do 22. marca) spomalil rast tržieb oproti predchádzajúcemu roku.

​Druhý marcový týždeň bol rekordný z pohľadu obratu aj tempa rastu obratu, keď tržby presiahli výškou aj predveľkonočný týždeň.

V treťom marcovom týždni sa rast tržieb už spomalil na 14 percent, avšak stále nedosahuje tempo rastu týždenných obratov pred vypuknutím nákupnej horúčky vplyvom pandémie nového koronavírusu.

Zaujímavý je podľa prieskumu pohľad na výrazný prepad tržieb v drogériách, ktoré zaznamenali v druhom marcovom týždni extrémny nárast takmer o 60 percent oproti minulému roku.

Avšak v treťom týždni už boli slovenskí spotrebitelia dostatočne zásobení, a tak sa obrat drogérií dostal dokonca do poklesu o -0,1 percenta oproti rovnakému týždňu minulého roka.

Nielsen Holdings je globálna výskumná a analytická spoločnosť. Je súčasťou burzového indexu S&P 500 a pôsobí vo viac ako 100 krajinách, čím pokrýva viac než 90 percent svetovej populácie.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.