StoryEditor

Žiadna súťaž na staviteľa tunela? Minister Doležal: Priame zadanie je najhoršia možnosť

04.05.2020, 00:00
V najbližších týždňoch bude spolu s Útvarom hodnoty za peniaze dokončený zoznam priorít cestnej infraštruktúry, a podľa toho sa bude stavať, povedal pre HN minister dopravy Andrej Doležal.

Každý minister dopravy býval pod drobnohľadom, či sa nevenuje viac regiónu, z ktorého pochádza. Vy ste z Bratislavy. Môžu sa tešiť obyvatelia hlavného mesta, že vašou prioritou bude dokončenie nultého obchvatu či nejaké ďalšie zmeny, ktoré umožnia, aby sa tu ľahšie jazdilo?
Môžu sa na to tešiť, ale nie preto, že som Bratislavčan, ale preto, lebo D4R7 pravdepodobne bude počas tohto funkčného obdobia dokončená. Ja som verejne deklaroval, že chcem, aby sa postupovalo podľa jasných investičných priorít, nie podľa politických záujmov a regionálnej príslušnosti.


Aké sú teda vaše priority? Je to dokončenie D1?
Priorita nemôže byť iná. Ak chceme spojiť západ s východom, štúdia povedala, že to pôjde severom. Takže to treba dokončiť bez ohľadu na to, či sa nám to páči alebo nie. Ale vrátim sa k prioritám. Existuje Útvar hodnoty za peniaze a existuje metodika, na ktorej sme sa zhodli. A bude existovať jasný zoznam investičných priorít. Čiže to nie je o mne. Ten zoznam bude aktualizovaný o pripravenosť jednotlivých stavieb. Inak, práve z toho som bol zúfalý. Prvé zistenie totiž bolo, že projektov na realizáciu nemáme v šuplíku dostatok.


Na diaľnici z Bratislavy do Trnavy sú oranžové pruhy, zúženia a posledné deklarácie z minulého roka boli, že by to mala byť normálna diaľnica do roku 2028. Budete sa aj na to pozerať?
Opäť si pomôžem tým zoznamom. Ak to bude v zozname priorít a príde to na rad, budem v tom pokračovať. Na tomto úseku ma skôr trápi križovatka D1 – D4, ktorá je absolútnou prioritou najmä z hľadiska zmluvy s koncesionárom. Sme v značnom omeškaní a každé ďalšie nám spôsobuje náklady. Oneskorí sa totiž odovzdanie diela koncesionárovi, čiže budeme musieť zaplatiť viac alebo dlhšie splácať.


Na D4 je aj ďalší problém, keďže sa v jednej časti podkladu pod cestou našlo niečo, čo by tam byť nemalo. Podľa vás je otázka, či problém nie je aj inde. Je to reálne?
Existuje podozrenie, že by to mohlo byť aj v iných úsekoch stavby D4R7. Preto som prijal rozhodnutie, aby Národná diaľničná spoločnosť začala konať tak, ako konala pri násype v Jarovciach...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-22 14:00:00 - Feat.: - Title: Archívny rozhovor s etnologičkou: Pravý Slovák alebo pravý Slovan, čo to je? Niečo také neexistuje 02 - Modified: 2024-04-22 13:51:27 - Feat.: - Title: Riaditeľka televízie v Litve pre HN: U nás je spoločnosť jednotná, nechce sledovať žiadne proruské správy 03 - Modified: 2024-04-22 22:00:00 - Feat.: - Title: Nutričná poradkyňa: Nie som prísny typ poradcu, aj malé zmeny totiž môžu mať veľký efekt (aj) na zdravie 04 - Modified: 2024-04-22 04:56:32 - Feat.: - Title: ROZHOVOR Emma Drobná: „Nikdy som nelietala v oblakoch, skôr som úzkostlivá.“ 05 - Modified: 2024-04-21 21:52:36 - Feat.: - Title: Šéf novej banky pre HN: Do konkurenčného boja na Slovensku chceme vstúpiť už v januári
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
23. apríl 2024 11:12