Aktuálne je to zhruba polrok, odkedy ste nastúpili do funkcie. Prvé mesiace boli zrejme náročné, keďže ste si museli zvykať na novú pozíciu, následne dorazil na Slovensko koronavírus. Ako to zvládate?
Hneď ako som nastúpil na túto pozíciu, cítil som sa ako doma. V každej krajine, kde pôsobíme, máme niekoľko základných pravidiel, ktoré dodržiavame, a tie sa nemenia. V posledných rokoch som pôsobil na Ukrajine a v Moldavsku a prišiel som na to, že medzi týmito národmi a Slovenskom sú určité kultúrne podobnosti. Jedlo, ktoré jeme, sa líši najmä ingredienciami, ktoré sú jednotlivé krajiny schopné vyprodukovať.
HORECA segment reštaurácií, hotelov a stravovacích zariadení, ktoré boli niekoľko týždňov zatvorené a patria medzi najviac postihnuté krízou, tvoria gro vašich zákazníkov. Ako túto situáciu vnímala vaša spoločnosť?
Stále to má na nás veľký dosah. Myslím, že potrvá dlho, kým sa trh z krízy spamätá. Pre nás to budú určite minimálne dva roky. Pomerne veľká časť našich tržieb pochádza od HORECA zákazníkov. Keď prišla pandémia, tak nás v podstate zachránili nezávislí maloobchodníci. Tým sa zo začiatku darilo až príliš dobre. Rovnako tu máme ďalšiu skupinu, ktorá nás podržala, a to sú drobní podnikatelia a kancelárie. Práve počas tohto obdobia dramaticky rástli.
Máte vyčíslené, o koľko percent vám v dôsledku zatvorenia gastrosektora klesli tržby?
Na začiatku, teda v priebehu marca, klesli zhruba o tretinu. V apríli to bolo ešte horšie, tam sme mali pokles tržieb takmer o polovicu. Teraz sa to krôčik za krôčikom vracia do normálu, ale ide to veľmi pomaly. Asi 40 percent HORECA zákazníkov totiž stále neotvorilo svoje podniky.
Prečo?
Majú obavu. Stále platia nejaké opatrenia, ktoré musia dodržiavať. Nechcú generovať stratu, a tak radšej neotvoria.
Je možné, že mnohí z nich krízu neprežijú. Pripravujete sa aj na takýto scenár?
Tohto by som sa...
Zostáva vám 85% na dočítanie.