Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
30.06.2020, 00:00

Legenda v biznise je po vypuknutí pandémie prvýkrát medzi top 10 značkami sveta

Pandémia posilnila retail aj platobné spoločnosti. MasterCard sa dostal do top 10 najhodnotnejších značiek sveta.

Legenda v biznise je po vypuknutí pandémie prvýkrát medzi top 10 značkami sveta
Zdroj: TASR/AP

Megaznačky stále rastú. Aj vďaka svetovej pandémii. Tohtoročnému rebríčku sto najhodnotnejších značiek sveta BrandZ opäť kraľuje e-commerce. Amazon sa druhý rok za sebou stal lídrom a pred konkurenciou si vytvoril výrazný predstih. Apple prekonal o viac ako 60 miliárd dolárov, čo je medziročne 10-krát viac.

Úspech online obchodov sa prejavil aj na raste platobných systémov. MasterCard sa po prvýkrát prebojoval medzi vrchných desať. „Firme v posledných rokoch rástli tržby a marže rýchlejšie ako konkurenčnej spoločnosti Visa,“ upozornil hlavný ekonóm Czech Fund Lukáš Kovanda.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 67% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.