Sledujte nás na Instagrame
@hospodarske_novinyŠtát zmierňuje „nálepkovanie“ bankových produktov výstrahami. Pôvodne sa v návrhu uvádzalo, že v reklame na hypotéky, pôžičky a spotrebiteľské úvery sa má uvádzať varovanie: „Požičiavať si peniaze stojí peniaze.“
Šéfka parlamentného sociálneho výboru Jana Žitňanská, ktorá je autorkou tohto návrhu, však už hovorila so Slovenskou bankovou asociáciou. Z diskusie vznikol kompromis – po novom sa regulácia nebude vzťahovať na hypotéky, ale len na pôžičky a spotrebné úvery.
Aj naďalej však platí, že varovanie má byť na 10 percentách priestoru inzercie, ako to minulý týždeň schválila vláda.
„Diskusia týkajúca sa predmetnej právnej úpravy prebieha, oceňujeme, že sme mali možnosť vyjadriť naše pripomienky,“ uviedla Diana Brodnianska, hovorkyňa bankovej asociácie. „Považujeme však za nevyhnutné, aby takéto diskusie predchádzali samotnej príprave legislatívnych zmien,“ dodala.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 72% na dočítanie.
Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Denný prehľad správ emailom
Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.
Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.