Od roku 2018 premávajú prvé vodíkové vlaky typu Coradia iLint od francúzskeho výrobcu Alstom.TASR
StoryEditor

Slovensko verí vodíku. Veľké firmy ho zavrhli

21.07.2020, 00:00
Využitie hydrogénu je stále v zárodkoch. Európa v ňom vidí budúcnosť, automobilky ako Tesla či Volkswagen mrhanie prostriedkami.

Európska únia, Nemecko, Británia a Slovensko majú jedno spoločné. Vidia veľkú príležitosť vo vodíkových technológiách. Komisia predstavila stratégiu pre hydrogén – druhý názov vodíka –, vďaka ktorej si sľubuje značný pokles emisií. Nemecko chce investovať do rozvoja infraštruktúry, ako sú čerpacie stanice a vlaky s vodíkovým pohonom, sedem miliárd. Británia tvrdí, že hydrogénové technológie, ktoré otestovala priamo v Londýne, majú zmysel. Slovensko má zas víziu o produkcii vodíka v atómových elektrárňach a budovaní inžinierskych sietí na hornej Nitre.


Aj napriek tomu, že veľkí hráči ako Volkswagen, Daimler či Honda túto technológiu zavrhli, rezort hospodárstva chce p...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-16 17:30:00 - Feat.: - Title: Palivo budúcnosti: Viac energie vložíte, ako získate. No Slovensko má s ním aj tak veľké plány (Brífing HN) 02 - Modified: 2024-04-16 13:30:00 - Feat.: - Title: Budúcnosťou pre autá môže byť vodík. Na Slovensku má potenciál, tvrdí konateľ Orlenu (rozhovor) 03 - Modified: 2024-04-12 08:46:42 - Feat.: - Title: Maďari s vodíkom predbehli Sulíka. Revolučnú linku chcú vybudovať aj v bratislavskom Slovnafte (reportáž HN) 04 - Modified: 2024-03-02 22:08:07 - Feat.: - Title: Projekt na prepravu vodíka je šancou na dekarbonizáciu veľkých podnikov 05 - Modified: 2024-01-05 17:45:00 - Feat.: - Title: V Košiciach sa plní Sulíkov sen. Metropola pripravuje vodíkovú revolúciu, zužitkuje ju aj Volvo
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
23. apríl 2024 21:57