StoryEditor

Diaľnice budú napriek zdržaniu v tuneloch

07.02.2008, 18:19
Diaľnica pri Ružomberku a Martine nebude hotová vo vládou stanovenom roku 2010, ale neskôr. Nepôjde totiž po povrchu, ako sa pôvodne predpokladalo, ale v tuneloch. A tie sa do tohto termínu nestihnú postaviť.
Na druhej strane, obyvateľom miest, ktoré ležia na diaľnici D1, nehrozia stĺpy priamo nad strechami domov. Trauma, s ktorou sa musia vyrovnať obyvatelia Považskej Bystrice, sa zrejme na Slovensku nezopakuje. Tunelový obchvat, o ktorý Bystričania roky neúspešne bojovali, totiž ostatné mestá na diaľnici D1 dostanú.

Ministerstvo dopravy pod vedením Ľubomíra Vážneho, ale aj jeho predchodcu Pavla Prokopoviča, sa pritom usilovalo presadzovať skôr povrchové diaľnice kvôli úspore nákladov. Napríklad úsek medzi Martinom a Ružomberkom, ktorý z juhu obíde vážske úžiny pri Kraľovanoch a celú cestu o niekoľko kilometrov skráti, mal podľa predstáv vtedajšieho ministerstva životného prostredia obsahovať štyri tunely. Rezort pod vedením nominanta SDKÚ-DS sa však napriek tomu priklonil k povrchovému riešeniu. Výsledkom sporu majú byť podľa hovorcu Národnej diaľničnej spoločnosti Marcela Jánošíka iba dve podzemné stavby. Tie sa však nestihnú postaviť v termíne roku 2010, kedy by chcela mať vláda diaľničné prepojenie Bratislavy a Košíc hotové.

Od počtu tunelov bude závisieť aj výška dlhu, ktorý si chce slovenská vláda na tieto cesty vziať.


Viac o téme nájdete v piatkových
Hospodárskych novinách.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
23. apríl 2024 12:42