Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
04.09.2020, 00:00

Nové vlaky namiesto diaľnic? Ministerstvo ťahá za záchrannú brzdu

Vlaky aj vozne na koľajniciach mladnú. Nasadzovanie nových vozidiel však naráža aj na starú infraštruktúru.

Klíma, WiFi či záchody s vákuovým splachovaním. Ide o vymoženosti, ktoré nie sú pre cestujúcich vlakom samozrejmosťou. „Nedávno som cestovala osobákom, ktorý už nepatrí do tohto sveta. Okná sa nedajú otvoriť, dvere sa ťažko zatvárajú. Ide z toho hrôza. Človek sa bojí sadnúť si,“ hovorí Zlatica z Bratislavy, ktorá vlakmi cestuje pravidelne.

​Absenciu moderných vozidiel s takýmto vybavením hlási Železničná spoločnosť Slovensko hlavne na východnom Slovensku. Staré vlaky s koženkovými sedadlami sú však na každodennom poriadku napríklad aj na linke z Galanty do bratislavského Nového Mesta.

Dnes je pomer starých a moderných vozňov celkovo 40 ku 60, s tým, že pod pojmom moderný sa rozumie aj modernizovaných za posledných 20 rokov. Pri rušňoch je pomer opačný. „Priemerný vek vozňov ZSSK je 21 rokov. Pri rekonštruovaných sa vek počíta od modernizácie,“ odkazuje železničná spoločnosť.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 69% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.