StoryEditor

Nové vlaky namiesto diaľnic? Ministerstvo ťahá za záchrannú brzdu

04.09.2020, 00:00
Vlaky aj vozne na koľajniciach mladnú. Nasadzovanie nových vozidiel však naráža aj na starú infraštruktúru.

Klíma, WiFi či záchody s vákuovým splachovaním. Ide o vymoženosti, ktoré nie sú pre cestujúcich vlakom samozrejmosťou. „Nedávno som cestovala osobákom, ktorý už nepatrí do tohto sveta. Okná sa nedajú otvoriť, dvere sa ťažko zatvárajú. Ide z toho hrôza. Človek sa bojí sadnúť si,“ hovorí Zlatica z Bratislavy, ktorá vlakmi cestuje pravidelne.

​Absenciu moderných vozidiel s takýmto vybavením hlási Železničná spoločnosť Slovensko hlavne na východnom Slovensku. Staré vlaky s koženkovými sedadlami sú však na každodennom poriadku napríklad aj na linke z Galanty do bratislavského Nového Mesta.

Dnes je pomer starých a moderných vozň...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-22 12:24:40 - Feat.: - Title: Vallov údiv: Primátor Bratislavy to prehnal a už to asi aj vie (komentár) 02 - Modified: 2024-04-19 11:31:18 - Feat.: - Title: Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty 03 - Modified: 2024-04-18 14:00:59 - Feat.: - Title: V Bratislave sa poobede tvoria kolóny, zdržíte sa aj 20 minút 04 - Modified: 2024-04-19 12:52:07 - Feat.: - Title: V Bratislave vznikne veľký parkovací dom pre takmer 500 áut. Má slúžiť aj tým, ktorí smerujú do centra mesta 05 - Modified: 2024-04-19 22:00:00 - Feat.: - Title: Dopravné značky, ktoré musia vodiči dokonale poznať. Mnohí však zaváhajú
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. apríl 2024 12:42