Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
13.10.2020, 00:00

Vlak v boji s kamiónom ťahá za kratší koniec

Plán obnovy by sa v doprave mal dotknúť najmä vlakov. Štátny dopravca by privítal nižšie poplatky za využívanie koľajníc.

Vlak v boji s kamiónom ťahá za kratší koniec
Zdroj: TASR/Marko Erd

Prepravovať tovar po koľajniciach či cestách? Brusel preferuje rozvoj prvého z dopravných módov. Dôvodom je to, že je ekologickejší, a preto by na koľajnice podľa ministerstva dopravy mala ísť aj značná časť prideleného fondu obnovy.

Na druhej strane vláda len nedávno odklepla daňovú úľavu pre cestných dopravcov vo výške takmer 30 miliónov eur, čo sa sektoru železníc nepáči. Šéf štátneho ZSSK Cargo Roman Gono v tom vidí možný odlev tovarovej prepravy z koľajníc a považuje súčasný systém platieb pre jednotlivé sektory za nespravodlivý.

„Zatiaľ čo cestná doprava má spoplatnených asi 10 až 20 percent ciest a kamionista vie mýto obísť, my na železnici máme spoplatnený každý vlakový kilometer, ktorý prejdeme. Keď chceme, aby bola železničná doprava konkurencieschopná, mali by sa poplatky znížiť,“ povedal pre HN Gono. Dodal, že zatiaľ čo u nás stojí priemerný vlakový kilometer 2,5 eura, v západnej Európe sa táto suma pohybuje pod dvoma eurami.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 76% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.