StoryEditorVlak v boji s kamiónom ťahá za kratší koniec
Plán obnovy by sa v doprave mal dotknúť najmä vlakov. Štátny dopravca by privítal nižšie poplatky za využívanie koľajníc.
Prepravovať tovar po koľajniciach či cestách? Brusel preferuje rozvoj prvého z dopravných módov. Dôvodom je to, že je ekologickejší, a preto by na koľajnice podľa ministerstva dopravy mala ísť aj značná časť prideleného fondu obnovy.
Na druhej strane vláda len nedávno odklepla daňovú úľavu pre cestných dopravcov vo výške takmer 30 miliónov eur, čo sa sektoru železníc nepáči. Šéf štátneho ZSSK Cargo Roman Gono v tom vidí možný odlev tovarovej prepravy z koľajníc a považuje súčasný systém platieb pre jednotlivé sektory za nespravodlivý.
„Zatiaľ čo cestná doprava má spoplatnených asi 10 až 20 percent ciest a kamionista vie mýto obísť, my na železnici máme spoplatnený ka...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-03-13 13:30:50 - Feat.: - Title: Vlaky v úseku Kúty a Břeclav budú od soboty premávať odklonom
02 - Modified: 2024-03-13 09:53:52 - Feat.: - Title: Si študent a nemáš peniaze? Pozreli sme sa, či môžeš na Slovensku žiť vo vlaku. Stáť ťa to bude menej ako najhorší intrák
03 - Modified: 2024-03-07 15:23:30 - Feat.: - Title: Cyklokoalícia žiada rezort dopravy, aby stiahol novelu cestného zákona
04 - Modified: 2024-03-06 23:00:00 - Feat.: - Title: Zákopová vojna na Záhorí. Štátu sa komplikuje 200-ka na trati do Česka, hrozí blamáž
05 - Modified: 2024-03-06 11:51:51 - Feat.: - Title: Revízia plánu obnovy sa začne až po rokovaniach s Európskou komisiou, avizuje Kmec