Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
21.10.2020, 00:00

Namiesto obdobia hojnosti je z nich strašiak. Obchodníci sa obávajú Vianoc

Sprísnenie opatrení a strach z pandémie menia návyky ľudí, mnohí preto tento rok uprednostnia online obstaranie darčekov.

Namiesto obdobia hojnosti je z nich strašiak. Obchodníci sa obávajú Vianoc
Zdroj: TASR

Medzi dverami na vás zamestnanec namieri teplomer a vstup už dlhšie strážia aj dezinfekcie, ktoré prerážajú známe vône. Vnútri panuje nezvyčajný pokoj a obchody sú poloprázdne. Druhá vlna zatiaľ nákupné centrá nezatvorila úplne, nakupujúci v nich však veľa času netrávia. Strach z pandémie robí svoje a hlavná sezóna všetkých predajcov má pritom ešte len prísť.

Aj keď na rozdiel od prvej vlny obchody v obchodných strediskách ostávajú otvorené, tržby počas sviatkov nevidia pozitívne. „Predpokladáme, že návštevnosť centra do konca roka nebude stúpať a oproti minulému roku bude nižšia približne o 15 percent,“ uviedol pre HN riaditeľ bratislavského Avion Shopping Park Vladimír Bereš.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 80% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.