TASR/Ladislav Vallach
StoryEditor

Národný dopravca je po takmer desaťročí opäť na trati Bratislava – Komárno. Spolu s Rakúšanmi

13.12.2020, 16:34
Autor:
TASRTASR
Momentálne prebieha súťaž na desaťročnú zmluvu na prepravcu na trať na juhu Slovenska.

Na linke Bratislava – Komárno takmer po deviatich rokoch v nedeľu obnovili osobnú vlakovú dopravu národného dopravcu Železničná spoločnosť Slovensko v spolupráci s rakúskym dopravcom Österreichische Bundesbahnen.

"Treba poďakovať aj RegioJetu, ktorý rozjazdil túto trať, a ďakujem mu za tých deväť rokov, že naučil cestujúcich používať túto dopravu. Teším sa zo spolupráce ÖBB a národného prepravcu, ktorý nám ponúkol vyššiu kvalitu a lepšiu cenu," povedal štátny tajomník Ministerstva dopravy a výstavby SR Jaroslav Kmeť.

Minimálne dva roky 

Ako dodal, momentálne prebieha súťaž na desaťročnú zmluvu na prepravcu na túto trať, pričom ZSSK v spolupráci s ÖBB ju budú prechodne obsluhovať najmenej dva roky. Ministerstvo podľa Kmeťa chce viac investovať do bezpečnosti na železničných priecestiach aj prostredníctvom eurofondov.

V úseku Komárno - Bratislava odb. Letisko sa nachádza 51 priecestí, z ktorých je v súčasnosti vybavených závorami osem a 17 svetelným signalizačným zariadením .

"V spolupráci s ÖBB sme dali určitý odkaz Európe ako takej, že aj európski národní operátori vedia spolupracovať, čím vlastne ukazujú, že železničná doprava má zmysel aj v rámci cezhraničných spojení a spoluprác," uviedol podpredseda predstavenstva a riaditeľ úseku obchodu ZSSK Karol Martinček.

Primátor Komárna Béla Keszegh pripomenul, že mesto bude na budúci rok rozvíjať mobilitu budovaním infraštruktúry pre cyklistov, a to aj pred budovou stanice v nadväznosti na vlakovú osobnú dopravu.

Storočná trať 

Na linke Bratislava – Dunajská Streda – Komárno bude v pracovných dňoch v čase dopravnej špičky medzi Bratislavou a Komárnom 60-minútový takt (základný interval: 2-hodinový takt), v úseku Bratislava – Dunajská Streda 30-minútový takt (základný interval: 1-hodinový takt) a v úseku Bratislava – Kvetoslavov 20-minútový takt. Cestujúcim bude Supergarancia ZSSK pri meškaniach garantovať odškodnenie až do výšky 100 percent zaplateného cestovného.

Trať z bratislavskej hlavnej stanice do Komárna, ktorá bola uvedená do prevádzky v roku 1896, meria 100 kilometrov a najrýchlejší regionálny expres ZSSK ju zdolá za 1 hodinu a 42 minút.

Osobnému vlaku to trvá minimálne 2 hodiny a 7 minút. Od východovej po cieľovú stanicu zastaví na trati osobný vlak 27-krát. Regionálny expres má len 16 zastávok.

01 - Modified: 2024-04-03 13:15:01 - Feat.: - Title: ZSSK a odborári sa dohodli. Kolektívnu zmluvu predĺžia do roku 2028, priniesť má lepšie pracovné podmienky 02 - Modified: 2024-03-30 10:22:02 - Feat.: - Title: Železnice trápi nedostatok zamestnancov. Chýbajú najmä rušňovodiči, nových chce vychovať škola v Martine 03 - Modified: 2024-03-27 13:03:24 - Feat.: - Title: Ministerstvo dopravy chce obnoviť regionálne železničné spojenie s Maďarskom 04 - Modified: 2024-03-21 13:42:49 - Feat.: - Title: Slovenské železnice počas Veľkej noci zvýšia kapacitu IC vlakov a posilnia vlakové spojenia 05 - Modified: 2024-03-13 13:30:50 - Feat.: - Title: Vlaky v úseku Kúty a Břeclav budú od soboty premávať odklonom
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
18. apríl 2024 14:36