Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
14.12.2020, 00:00

Pôvod potravín nehrá úlohu. Kľúčová je kvalita

Vláda s nami opatrenia, ktoré sa nás priamo dotýkajú, vôbec nekonzultuje, uviedol pre HN Matúš Gála, generálny riaditeľ Lidl Slovensko.

Pôvod potravín nehrá úlohu. Kľúčová je kvalita
Zdroj: HN/Pavol Funtál

Lidl od vstupu na náš trh zaostáva za Tescom, ktorému z hľadiska tržieb patrí prvenstvo. Máte ambíciu predbehnúť konkurenta?
Konkurenčné prostredie nás, tak ako každého obchodníka, motivuje a núti inovovať, snažiť sa zlepšovať. Pri hodnotení rastu sa prioritne sústreďujeme na seba a na vlastný rozvoj. To nás spolu s presvedčením o správnosti nášho obchodného modelu charakterizuje od vstupu na slovenský trh, kam sme prišli ako posledný z veľkých hráčov. Naším cieľom je identifikovať a napĺňať potreby zákazníkov. Platí to pre sortimentnú stratégiu, zákaznícky zážitok a tiež pre naše expanzné plány. Samozrejme, nič z toho by nebolo možné bez zamestnancov, ktorých chceme rozvíjať a finančne hodnotiť najlepšie na trhu. Jednoducho robíme všetko pre to, aby sme zajtra boli lepší, než sme dnes.

Vlani dosiahla vaša spoločnosť historické tržby na úrovni 1,4 miliardy eur. Čo sa pod to podpísalo v najväčšej miere?
Sme presvedčení o tom, že to bol náš diskontný koncept. Je vhodný a úspešný. Väčšiu časť rastu sme dosiahli prostredníctvom súčasného portfólia predajní, menšiu časť vďaka expanzii. K rastu, hoci minimálnou mierou, prispeli aj tržby z nášho online shopu, ktorý sme spustili koncom predošlého obchodného roka. Mimochodom, historické neboli len naše tržby, ale aj výška korporátnej dane na úrovni 24 miliónov eur, čo nás radí medzi najväčších daňovníkov na Slovensku.

Firmy naprieč Slovenskom boli, sú a budú extrémne poznačené súčasnou krízou. Ako sa odrazila na vašej spoločnosti?
Predovšetkým v prvých týždňoch bola situácia dynamická a ťažko predvídateľná, veľa sa toho dialo súbežne. Bolo potrebné reagovať flexibilne a včas. Predovšetkým keď nám z večera do rána neočakávane zostalo doma takmer tisíc zamestnancov pre náhle zatvorené školy a škôlky. Zároveň sme niekoľko dní zažívali panické nákupy, museli sme prijímať a implementovať rozličné preventívne hygienické opatrenia. Súčasne sme si uvedomovali svoju zodpovednosť voči zamestnancom, zákazníkom, dodávateľom a spoločnosti ako takej. Napokon sa však situácia stabilizovala, zvládli sme ju najmä vďaka nasadeniu našich zamestnancov.

Museli ste počas krízy prepúšťať?
Nie, práve naopak. Darí sa nám vytvárať stále nové pracovné miesta, a to dokonca aj keby sme nezohľadnili expanziu. V rámci nej sme od marca otvorili tri nové predajne, čo predstavuje vytvorenie viac ako 70 pracovných miest. Náš core business, teda predaj potravín, nebol postihnutý lockdownom a ani opatrenia na nás nemali výrazný ekonomický vplyv.

Čelili vaši zamestnanci znižovaniu platov?
Nie. Napriek šíreniu prvých prípadov ochorenia COVID-19 sme pokračovali v stratégii zvyšovania platov a od 1. marca, teda od začiatku nového obchodného roka, sme zamestnancom zvýšili platy priemerne o päť percent. Za nasadenie a zodpovedný prístup počas najťažších mesiacov koronakrízy sme im navyše rozdelili mimoriadne odmeny vo výške takmer milión e

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 84% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.