Koronakríza významne postihla okrem gastra i dopravcov. Znížená mobilita či zatvorenie hraníc viedlo k zníženiu počtu cestujúcich aj v spoločnosti Slovak Lines.
"Pokles tržieb, hlavne v novembri na základe plošného testovania a zákazu vychádzania bol dramatickejší, dosiahli sme úroveň 50 percent v prímestskej doprave a cestovanie z Viedne z letiska Schwechat bolo úplne minimálne," povedal v rozhovore pre HNtelevíziu generálny riaditeľ spoločnosti Pavol Labant.
Mestská doprava podľa riaditeľa nepredstavuje oblasť, ktorá by v súčasnosti mohla rásť. Naopak, spoločnosť pripravuje viaceré linky, ktoré priamo spoja hlavné mesto s väčšími mestami na Slovensku.
Z Bratislavy do Košíc sa autobusy Slovak Lines podľa Labanta dostanú za štyri hodiny a 20 minút.
V prevádzke je už aj linka medzi Bratislavou a Komárnom. "Jedná sa o najrýchlejšie spojenie, využili sme novú R7, je to aktuálne rýchlejšie ako vlak," ozrejmil Labant.
Pre bezpečnosť cestujúcich v súvislosti s koronavírusom spoločnosť spustila špeciálne opatrenia. "Od začiatku epidémie sme spustili opatrenia, používame špeciálny polymér, ktorý sa nanáša v určitých intervaloch, týždeň až 10 dní, do interiéru autobusov, ktorý ostáva na povrchu," vysvetlil šéf spoločnosti.
Povrch je tak dezinfikovaný i po kontakte s infikovanou osobu. Samozrejmosťou sú rúška, odstupy a dezinfekcia rúk v každom autobuse.
Plánované sú tiež ďalšie linky v rámci Slovenska. Západné Slovensko je podľa Labanta pokryté veľmi dobre, chystajú sa však linky, ktoré spoja Bratislavu so stredným Slovenskou a Oravou. Linka vznikne aj na južnej trase medzi Humenným a hlavným mestom.
"Hľadáme potenciál, čo všetko sa dá na trhu robiť. Veľmi atraktívna bola minulý rok lyžovačka," ozrejmil Labant. V cene lístka na autobus mali vtedy cestujúci zahrnutý aj skipas do rakúskeho lyžiarskeho strediska.