Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
24.12.2020, 00:00

Slováci prestali žuť, firmy prišli o milióny

Keďže zákazníci počas pandémie nenakupovali impulzívne, do košíkov prestali vkladať žuvačky. Obchody ich predali o päť miliónov kusov menej.

Slováci prestali žuť, firmy prišli o milióny
Zdroj: Pixabay

Žuvačka za uchom, medzierka medzi zubami... Slovenský interpret Robo Grigorov vydal jednu zo svojich legendárnych skladieb v polovici 80. rokov. V tom čase netušil, že priamo v jej názve spomenie potravinu, ktorú o 35 rokov neskôr položí na kolená koronakríza.

Z aktuálneho prieskumu spoločnosti Nielsen vyplýva, že jednou z najviac postihnutých kategórií v sektore maloobchodu sú práve žuvačky. „Najväčší prepad zaznamenali v priebehu mesiaca apríl, keď sa obrat tejto kategórie znížil oproti aprílu minulého roka o 46 percent,“ približuje Mária Hukelová, hovorkyňa Nielsenu.

Prišli o milióny
Nižší záujem zákazníkov o produkt potvrdzujú reťazce Kaufland a Lidl, výrazný prepad hlási aj Billa. Zmenu v spotrebiteľskom správaní si všimli aj bratislavské potraviny Yeme, ktoré evidujú 13-percentný medziročný pokles v predajnosti.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 78% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.