Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
11.01.2021, 00:00

Mikas nahral internetovému predaju. Jeho vyhláška urobila miliónovú dieru

V období od začiatku lockdownu do jeho avizovaného konca majú supermarkety zákaz predávať nepotravinový tovar. Reťazce hovoria o 40-miliónovej strate.

Mikas nahral internetovému predaju. Jeho vyhláška urobila miliónovú dieru
Zdroj: TASR/Jakub Kotian

Keď sa na jar zatvorili špecializované predajne ako papiernictvá, záhradkárstva či kníhkupectvá, ich majitelia mali hlavy v smútku. Naopak, veľké obchodné reťazce zažívali podľa expertov druhé Vianoce.

Zákazníci v nich totiž okrem potravín mali možnosť nájsť aj základné potreby do domácnosti, hračky alebo oblečenie. Menšie firmy, ktorých tržby v tom čase klesli na nulu, preto pociťovali krivdu.

Štát v snahe dokázať im, že v boji so supermarketmi neťahajú za kratší koniec, pristúpil k opatreniu, ktorým zamedzil činnosť aj nadnárodným sieťam. Od 19. decembra minulého roka majú zákaz predávať nepotravinový tovar.

Vláda však pri zavádzaní novinky zrejme zabudla na známe príslovie „Kde sa dvaja bijú, tretí víťazí“. „V Nay nám internetové objednávky stúpli na takmer štvornásobok minuloročných zákaziek v rovnakom čase a približne dvojnásobok oproti obdobiu tesne pred lockdownom,“ povedal pre HN marketingový manažér elektrodomu František Vámoši.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 71% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.