Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
02.02.2021, 00:00

Tradičných klientov strieda internet

Výrobu máme vyťaženú až do mája. Teraz už je to najmä o tom, aby sme mali zdravých pracovníkov pre chod fabriky, uviedol výkonný riaditeľ sklární Rona Dušan Hajdík.

Tradičných klientov strieda internet
Zdroj: TASR

Ako prežili jediné slovenské sklárne koronarok 2020?
Zatiaľ čo sme boli s historicky najlepšími výsledkami v roku 2019 mimoriadne spokojní, v minulom roku nás v marci postihol, tak ako všetkých, COVID-19. Ochladenie dopytu prišlo takmer okamžite. Začali sme evidovať poklesy objednávok, stornovanie zákazníkmi, komplikácie s dopravou a pokusy množstva klientov posunúť objednávku neskôr v čase. Ručnú výrobu sme museli dokonca na niekoľko týždňov úplne zastaviť a na strojovej výrobe nás prepad prinútil odstaviť niektoré z výrobných liniek. Celkovo ich máme sedem a pár týždňov pre problémy s objednávkami bežali len dve.

Takisto disponujete aj jedinou ručnou výrobou v strednej Európe, ktorá štandardne pre vysoký dopyt nestíha s produkciou. Ako sa vyvíjala táto časť výroby?
Museli sme uzavrieť aj tú. Dôvodom však nebol pokles dopytu, ale najmä riziko nákazy. Sklári si na tomto úseku totiž podávajú sklársku píšťalu, do ktorej fúkajú, riziko prenosu infekcie je teda veľké. Výsledkom bolo uzatvorenie tejto časti prevádzky na mesiac a pol. To bola veľká škoda, keďže na tomto úseku, ktorý zamestnáva viac ako 230 ľudí, neustále evidujeme pretlak objednávok.


K situácii však zrejme neprispelo uzemnenie lietadiel a zatvorenie reštaurácií a hotelov. Ako sú na tom tieto dva segmenty, ktoré sú pre firmu významnými odberateľmi?
Pád objednávok z leteckého biznisu nám urobil pomerne veľký škrt cez rozpočet. Cestovný ruch bol mimoriadne zasiahnutý a stroje leteckých spoločností boli zo dňa na deň uzemnené, čo, pochopiteľne, vplývalo a vplýva aj na dopyt po našich výrobkoch. Letecký segment je pritom jedným z najväčších odberateľov našich produktov. Nádej na výrazné zlepšenie nevidíme ani v tomto roku.

To asi nevidíte ani v prípade hotelov a reštaurácií.
Áno, aj prepad reštauračného a hotelového biznisu je pre nás p

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 84% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.