Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
04.02.2021, 12:50 Aktualizované dňa 04.02.2021 o 13:46

Obrat Tiposu vzrástol o 143 miliónov, prekonal očakávania

Obrat štátnej lotériovej spoločnosti voči pôvodnému plánu narástol o 200 miliónov eur. 

Obrat Tiposu vzrástol o 143 miliónov, prekonal očakávania
Zdroj: TASR/Martin Baumann

Obrat štátnej lotériovej spoločnosti Tipos v roku 2020 medziročne vzrástol o 143 miliónov eur, čo je nárast o viac ako 26 percent. 

Informoval o tom dnes minister financií Eduard Heger (OĽaNO).

Rast obratu štátnej firmy a zároveň rekordne najvyšší odvod pre šport vo výške 47 miliónov eur podľa ministra dokazuje, že štát dokáže byť dobrým a zodpovedným vlastníkom.

Špecifický rok 

Dôležitý je však správny výber manažérov, nulová tolerancia voči korupčným praktikám a tiež dôraz na merateľné výsledky. "Moje očakávanie na toto vedenie bude v duchu, že tento rok očakávam ešte lepšie výsledky," dodal Heger.  

"Rok 2020 bol pre Tipos veľmi špecifický. Okrem momentu, kedy sa Tipos zviditeľnil zásahom polície v roku 2019, do našej spoločnosti zasiahla aj koronakríza," povedal generálny riaditeľ Tiposu Marek Kaňka.

"Napriek všetkým krízovým udalostiam sa nám podarilo v roku 2020 dohnať straty a dokonca výrazne prekonať obrat z roku 2019," povedal. 

Obrat za rok 2019 predstavoval 540 miliónov eur, Tipos v uplynulom roku spravil obrat 683 miliónov eur, čo je medziročný rast o 143 miliónov eur. Obrat voči pôvodnému plánu narástol o 200 miliónov eur. 

Nižšie výdavky 

Kaňka spresnil, že rast obratu sa spoločnosti podarilo zaistiť najmä prijatými opatreniami. Vedenie Tiposu od apríla minulého roka zrealizovalo viaceré kontroly a audity, nastavilo vnútorné procesy a zrevidovalo niektoré zmluvy. Úspory dosiahli v oblastiach, ktoré nezasiahli konkurencieschopnosť firmy a boli v nich neopodstatnené výdavky.

Pri zmluvách dosiahli za zazmluvnené sumy vyššie plnenie napríklad pri mediálnych zmluvách, úspory dosiahli aj pri bankových poplatkoch, právnych službách, ale napríklad aj zrušením neopodstatnených partnerských zmlúv.

Tipos zmenil aj verejné obstarávanie a väčšinu mediálneho priestoru sa usiluje nakupovať priamo a nie cez sprostredkovateľa. V prípade televízií a rádií získala spoločnosť za už zazmluvnené sumy o 38 – 44 percent väčší mediálny priestor. Zároveň sa jej podarilo znížiť výdavky aj v online reklame.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.