StoryEditorMultimiliónový problém na diaľniciach. Prečo musí štátna firma vracať eurofondy a čo s nimi bude?
Národná diaľničná spoločnosť bude doplácať Bruselu 165 miliónov. Otázne je, či ich ešte dokážeme využiť.
Diaľnica zo Svrčinovca smerom k poľským hraniciam bola oficiálne otvorená v lete 2017. Pomerne náročný, vyše 12 kilometrový úsek vyhralo konzorcium firiem s cenou takmer 330 miliónov eur.
Z veľkej časti jej výstavbu platil Brusel. Rôznymi prílepkami sa však konečný účet postupne zvyšoval o ďalšie milióny. A hoci po nej vodiči jazdia už niekoľko rokov, teraz za ňu musia štátni diaľničiari zaplatiť rezortu dopravy mastné korekcie. Konkrétne 43 miliónov eur.
Chybná prax
Nie je však jediná. Spolu s ňou rovnaký osud postihol aj D1 Budimír Bidovce a úsek autostrády pred Žilinou. Všetky ich spája rovnaký problém - predlžujúce sa lehoty výstavby.
Na iné pochy...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-06-24 10:07:19 - Feat.: - Title: Dôležité sú voda a potraviny. Toto by si si mal zabezpečiť v rámci zásob na 72 hodín v prípade katastrofy alebo vojny
02 - Modified: 2025-06-07 07:24:49 - Feat.: - Title: Diaľnica D1 pri Bratislave bude počas noci obojsmerne uzavretá
03 - Modified: 2025-06-05 13:20:06 - Feat.: - Title: Diaľnica D1 pri Bratislave bude počas sobotnej noci obojsmerne uzavretá
04 - Modified: 2025-06-04 12:40:42 - Feat.: - Title: Brusel predstavil návrh rozpočtu na rok 2026: Kľúčové priority sú hospodárstvo, migrácia a obrana
05 - Modified: 2025-05-24 10:16:55 - Feat.: - Title: Brusel vyzval vládu Orbána, aby stiahlo návrh zákona o transparentnosti