Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
22.04.2021, 00:00

Očakáva sa prudké oživenie predaja nápojov. V súboji gigantov vedie Pepsi

Červený výrobca čierneho nealka si napriek tomu udržuje silnejšiu hodnotu značky.

Očakáva sa prudké oživenie predaja nápojov. V súboji gigantov vedie Pepsi
Zdroj: Reuters

Vstup do roka, od ktorého sa vďaka uvoľňovaniu opatrení očakáva prudké oživenie predaja nápojov, vyšiel podstatne lepšie pre Pepsi. Výrobca nápoja vo fľašiach s modrou etiketou za prvý kvartál tohto roka zarobil 1,71 miliardy dolárov, čo je medziročný nárast takmer o 28 percent.

Zárobok Coca-Coly bol síce vyšší – 2,25 miliardy dolárov, avšak medziročne o pätinu klesol.

Pepsi má z predaja nápojov iba necelú polovicu tržieb, zvyšok tvorí predaj rôznych čipsov, ktoré pandémiou neboli až tak zasiahnuté. Pepsi teda pomohla lepšia produktová diverzifikácia,“ uviedol analytik brokerskej spoločnosti XTB Tomáš Vranka.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 73% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.