StoryEditor

Mali dostať milióny na zelenú dopravu. Únia ich však škrtla

26.04.2021, 00:00
Samosprávy dúfali, že cez plán obnovy vymenia naftu za ekologickejšie autobusy. Zostali im však len peniaze na nabíjačky.

Na cestách stále vidíme „špinavé“ autobusy. A hoci samosprávy majú záujem nahradiť ich čistejšími verziami, sú finančne limitované.

Často sú odkázané na európske peniaze a rôzne dotačné schémy.

Tam, kde dopravu zabezpečuje externá firma, vyžadujú mestá od dopravcov splnenie emisných noriem, takže si môžu vybrať zelenšie vozidlá. Čiastočnú pomoc s obmenou vozidlových parkov mestskej hromadnej dopravy zahŕňal aj plán obnovy. V najnovšej verzii však už nie je.

Paušál na autobus je 40-tisíc eur
Pôvodný návrh počítal s obnovou vozidlových parkov. Konkrétne s kompletným vyradením starších dieselových autobusov nižších emisných tried a s ich nahradením novými nízkoemisnými alternatívami, napríklad CNG, vodíkovými modelmi a elektrobusmi.

Vhodná celková alokácia je približne 17 miliónov eur ročne, keďže v najbližších rokoch budú mestá musieť obstarať pribli...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. apríl 2024 01:53