StoryEditor

Šéf Eurovie pre HN: Centrum Žiliny čakajú veľké zmeny

20.05.2021, 00:00
Stavebná firma Eurovia aktuálne pracuje na niekoľkých štátnych megazákazkách. Šéf spoločnosti Róbert Šinály HN prezradil, kedy by sa mohli rozbehnúť stavebné práce na rýchlostnej ceste pri Detve, ako aj to, aké obmedzenia čakajú tento rok Žilinčanov.

Na Slovensku prebieha aktuálne výstavba niekoľkých veľkých a pre firmy atraktívnych infraštruktúrnych projektov. Na väčšine z nich participujete. Čomu pripisujete tento úspech v súťažiach v poslednom čase?
Na Slovensku pôsobíme už takmer 70 rokov, pôvodne ako nástupca Cestných stavieb Košice, do ktorých následne vstúpila francúzska Eurovia. Tento moment znamenal pre firmu ďalší významný rozvoj. Približne od roku 2005 Eurovia postupne začala realizovať aj segment veľkých dopravných stavieb a za ten čas sme sa prepracovali medzi lídrov v rámci cestného staviteľstva. Odvádzame kvalitnú prácu a stavby, na ktorých participujeme, sú odovzdávané včas a vo vynikajúcej kvalite, čo oceňujú aj naši klienti.

Od minulého roka začal celý svet fungovať v netradičnom režime. Ako ste toto obdobie pocítili vy? Problémy s pracovnými silami ste mali, ak správne viem, najmä v prvej vlne pri obchvate Prešova.
Tak ako všetkých, aj nás nástup prvej vlny pandémie prekvapil. V záujme ochrany zdravia a bezpečnosti našich ľudí sme okamžite na dva týždne prerušili všetky práce, kde to bolo možné a kde nehrozili z dôvodu technologických prestávok škody. V priebehu týchto dvoch týždňov sme zároveň pochopili, že pandémia nie je jednorazová a krátkodobá záležitosť, a tak sme sa následne rýchlo zmobilizovali. Zabezpečili sme pre svojich zamestnancov ochranné prostriedky – respirátory, rúška a dezinfekčné prostriedky. Preformátovali sme svoje výrobné procesy tak, aby sme ľudí maximálne chránili. Pracovné tímy sa medzi sebou napríklad prekrývali len v minimálnej miere a v tomto režime viac-menej fungujeme dodnes.

Prešiel by som ku konkrétnym projektom na ktorých pracujete. Môžeme rovno aj k spomínanému obchvatu Prešova. Zmluvný termín na jeho odovzdanie je jún. Stíhate to?
D1 Prešov-západ – Prešov-juh je stavba, na ktorú sme veľmi hrdí. Realizujeme ju v združení s ďalšími dvoma spoločnosťami. Okrem cestných objektov zahŕňa tri veľké estakády a tunel. Súčasťou projektu je aj najväčšia križovatka na Slovensku Vydumanec, ktorá spája dve diaľnice, krajské cesty, cesty prvej triedy aj regionálne cesty. Opäť sa tu ukazuje sila nášho tímu i nášho líderstva. Technicky a technologicky postupujeme tak, ako sme sa na začiatku zaviazali. Jediný problém nám tu spôsobil koronavírus, pre ktorý sa nám niektoré procesy oneskorili – či už z dôvodu ochorenia, alebo oneskorenia dodávok materiálov. Aktuálne roku...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Rysuje sa konečný účet za našu najdrahšiu diaľnicu. Každý kilometer tunela vyjde na 100 miliónov eur 02 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá 03 - Modified: 2024-04-30 07:46:35 - Feat.: - Title: V tomto roku pribudne málo diaľnic, aj tie sú ohrozené. Na severe sú termíny neisté, množia sa problémy 04 - Modified: 2024-04-28 15:11:00 - Feat.: - Title: Vodiči musia na budúci týždeň rátať s obmedzením na D2 do Bratislavy 05 - Modified: 2024-04-22 12:24:40 - Feat.: - Title: Vallov údiv: Primátor Bratislavy to prehnal a už to asi aj vie (komentár)
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
04. máj 2024 17:42