StoryEditor

Vyradení uchádzači v tendri na D1 podali žiadosť o nápravu

06.02.2008, 16:32
Autor:
SITASITA

Traja zo štyroch vylúčených uchádzačov tendra na získanie koncesie na výstavbu a prevádzku piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom už podali na ministerstvo dopravy žiadosť o nápravu tohto rozhodnutia. Agentúru SITA o tom v stredu informoval hovorca ministra dopravy Marián Jánošík. Nekonkretizoval pritom mená záujemcov, ktorí požadujú prehodnotenie rozhodnutia ministerstva dopravy o ich vyradení z tendra. Vylúčení boli podľa neho z dôvodu nesplnenia kvalifikačných predpokladov daných oznámením o koncesii a zákonom o verejnom obstarávaní. Ide o prvý z troch diaľničných balíkov v rámci projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP), organizovaných rezortom dopravy.
"Nepredpokladáme, že by mal byť priebeh tendra z týchto dôvodov spomalený, harmonogram počíta aj s revíznymi postupmi. Predpokladaný termín podpisu zmluvy s koncesionárom na prvý balík je september 2008," reagoval Jánošík na možnosť spomalenia súťaže kvôli odvolaniu sa troch uchádzačov. Ministerstvo dopravy plánuje osloviť vybraných uchádzačov až po skončení revíznych postupov. Napriek tomu, že rezort dopravy ako obstarávateľ tendra vybral z prihlásených šiestich len dvoch záujemcov pre ďalšiu účasť v súťaži, neobáva sa prípadného nepriaznivého vplyvu len dvoch účastníkov na úroveň konkurencie a výšku ceny. "Súťaž pokračuje štandardne," tvrdí Jánošík.
V tendri na získanie koncesie na výstavbu a prevádzku piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom pokračujú dvaja zo šiestich prihlásených uchádzačov. V jednom z vybraných zoskupení sú aj dve slovenské firmy Doprastav, a.s. a Váhostav-SK, a.s. Ako 29. januára tohto roka informoval Jánošík, v uvedenom tendri sa kvalifikovali dvaja záujemcovia - francúzsko-švédske konzorcium zložené zo spoločností Vinci Concessions S.A. a Skanska Infrastructure Development AB, ako aj šesťčlenné medzinárodné združenie pozostávajúce z francúzskych firiem Bouyges Travaux Publics SA a Colas SA, maďarskej spoločnosti Intertoll-Europe Zrt., portugalskej Mota Engil, SGPS, SA a spomínaných dvoch slovenských firiem Doprastav, a.s. a Váhostav-Sk, a.s. O výbere týchto dvoch konzorcií rozhodla 11-členná komisia na ministerstve dopravy na základe posúdenia toho, či uchádzači spĺňajú podmienky účasti stanovené zákonom o verejnom obstarávaní a oznámením o vyhlásení tendra. Komisia mohla vybrať najviac štyroch záujemcov v prípade, ak by splnili podmienky.
Doklady, ktoré majú preukázať splnenie podmienok účasti v tendri, predložili okrem vybraných konzorcií aj španielska firma Obrascón Huarte Laín S.A, francúzska spoločnosť Eiffage Travaux Publics, ako aj konzorcium ZPKM Consortium, c/o Hochtief a Construction AG Slovensko a takisto konzorcium zložené z rakúskych spoločností Strabag AG a Porr Solutions Immobillen - und Infrastrukturprojekte GmbH a austrálskej Macquarie Capital Group Limited.
Koncesia sa týka vypracovania projektovej dokumentácie, výstavby, financovania, prevádzky a údržby diaľnice D1 na úsekoch Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová a Hubová - Ivachnová v Žilinskom kraji, ako aj na úsekoch Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia v Prešovskom kraji v celkovej dĺžke 74,84 kilometra. Koncesná lehota bude trvať najviac 30 rokov. V podmienkach tendra nie je uvedená predpokladaná hodnota stavebných prác, podľa rezortu dopravy však dosahuje 49,1 mld. Sk bez dane z pridanej hodnoty.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. apríl 2024 19:44