Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
19.06.2021, 18:30

Do Bratislavy sa vrátili kolóny. Vytúžený nový diaľničný uzol sa zasekol u Matoviča

Riešenie plnohodnotného prepojenia dvoch diaľnic D1 a D4 pri hlavnom meste odďaľuje nezhoda dvoch kľúčových rezortov.

Bratislavský obchvat
Zdroj: TASR/M. Svítok

Zatiaľ čo metropoly okolitých krajín majú vonkajší okruh už roky, Bratislava svoj dlh dobieha až teraz. Najrušnejšou slovenskou diaľnicou D1 cez hlavné mesto prúdi denne miestami aj viac ako stotisíc vozidiel.

​Tie často plnia vnútorný obchvat a vytvárajú kolóny na vstupe do hlavného mesta. Podľa pôvodných plánov mala byť vnútorná tepna už teraz priechodnejšia. Autá mal odkloniť nový nultý obchvat po D4.

Španieli, ktorí robia na projekte D4R7, svoju časť dopravného uzla prakticky dokončili. Na stavenisko tak mal štát poslať ďalšie vybrané firmy, ktoré by dôležitý bod skompletizovali. Súťaž na dostavbu sa však zatiaľ nespustila.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 70% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.