StoryEditor

Rozmýšľame aj nad spoplatnením parkovania, tvrdí šéf Auparku

26.12.2010, 23:00

Ako vidíte túto vianočnú sezónu z pohľadu nákupného centra? Majú sa Slováci už lepšie ako pred rokom?
Najsilnejšie obdobie ešte beží, a bude bežať ešte do konca roka. Môj názor je, že tohtoročné Vianoce budú úspešnejšie ako pred rokom, signály od našich nájomcov a ľudí z biznisu sú pozitívne. Zaznamenávame približne 20-percentný nárast návštevnosti, a to je veľmi pozitívne. Otázka, samozrejme, znie, ako sa návštevnosť prejaví do tržieb, a ako sa výška tržieb prejaví do marží našich obchodníkov. Myslím si však, že najťažším rokom bol rok 2009, a myslím si, že tento rok dopadne lepšie. Kríza, ktorá sa ukázala vlani, je už, dúfajme, prekonaná.

Ako je to v ostatných krajských mestách?
Mám prístup aj k číslam kolegov. Nové Auparky v Piešťanoch aj Žiline sú pre nás príjemným prekvapením z hľadiska návštevnosti aj tržieb, ktoré majú naši nájomcovia. Porovnávať Bratislavu so Žilinou je ťažké, pretože hlavné mesto je veľmi špecifický príklad - povedal by som, že je na tom až "macošsky“ dobre voči ostatným regiónom. Som však rád, že rozdiely sa zmenšujú. Dnes je kúpna sila v Žiline či Košiciach podstatne lepšia a odstup Bratislavy už nie je taký značný.

Čo u vás spôsobilo otvorenie konkurenčného centra Eurovea?
Do istej miery som sa tešil na jej otvorenie. Mohli nastať dva scenáre - buď sa nás to výrazne dotkne, alebo potvrdíme svoje líderstvo a obľúbenosť na trhu. Som veľmi rád, že sa potvrdil druhý scenár. Je pravda, že keď sa Eurovea v marci otvorila, v priebehu niekoľkých týždňov prišlo k určitému úbytku návštevnosti. Nechcem byť konkrétny, ale moje očakávania boli oveľa horšie ako skutočnosť. V priebehu mesiaca sa nám návštevnosť znova vrátila do normálu. Od otvorenia Eurovey sme zrealizovali dva kvalitatívne prieskumy, a oba potvrdili prvenstvo, a ďaleký odstup Auparku od konkurencie.

Ako vy v manažmente môžete pomôcť tomu, aby ľudia sem ľudia chodili viac?
Som presvedčený, že úspešnosť Auparku spočíva v dvoch veciach - prostredí a ponuke. Je to aj o nových značkách, službách a konceptoch, ktoré sa k nám podarí dotiahnuť. Takáto jedinečnosť je niečo, čo spotrebiteľ uvíta. Ak by všetky shoppingy boli rovnaké, asi by to nikoho nebavilo.

Ako je to s parkovaním? Bude sa dať na Vianoce niekedy bez problémov odstaviť auto?
Ak by som sa na to pozeral z krátkodobého hľadiska, potreboval by som na vianočné obdobie dvojnásobok našej súčasnej kapacity. To je ekonomicky ťažko obhájiteľné. Vianočné obdobie pre mňa však z hľadiska obsadených parkovacích miest nie je benchmarkom. Pripravujeme niekoľko zmien, ktoré s parkovaním súvisia. Súvisia s dizajnovou časťou, ako aj organizáciou dopravy. Na konci projektu má byť nový parkovací systém s veľmi dobrou navigáciou, ktorý bude komunikovať so zákazníkom.

Plánujete zaviesť parkovné?
Odpoveď dnes nemám, je to veľká téma, ktorou sa zaoberáme už relatívne dlho a dosiaľ sme nedospeli k definitívnemu rozhodnutiu. Nie je to finančná ani technická otázka, je to otázka, na ktorú odpoveď musia dať naši zákazníci. Či si želajú mať spoplatnený parking, alebo naopak, chcú parkovať zadarmo, ale sú ochotní prežiť napríklad počas vianočných sviatkov dočasný nekomfort. Pokiaľ nájdeme odpoveď, ktorá bude naozaj objektívna, prispôsobíme sa jej. Obe alternatívy sú dnes reálne. Ak by sme zaviedli spoplatnené parkovné, určite by dostali niekoľko hodín, ktoré by boli zadarmo. Bez ohľadu na to, či u nás nakupuje, alebo ide trebárs na prechádzku do Sadu Janka Kráľa.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
26. apríl 2024 19:18