StoryEditor

Chceme rozvíjať služby pre biznis zákazníkov

23.01.2011, 23:00

Trhový podiel preňho nie je taký podstatný ako spokojnosť klientov, aj tak by ich však chcel mať čo najviac. Dotované telefóny nepovažuje za transparentný nástroj pre zákazníkov. Ceny kvôli DPH nezvýšil ako "vernostný bonus“. John McGuigan.

Aký je váš aktuálny trhový podiel?
Presné výsledky za štvrtý kvartál 2010 zverejníme v pravidelných finančných výsledkoch vo februári, ale ku koncu tretieho štvrťroka sme mali takmer 800-tisíc zákazníkov. Čo sa týka trhového podielu, pohybuje sa medzi 13 a 14 percentami.

A aké boli Vianoce?
Posledné tri mesiace roka sú vždy silné obdobie. Ako hovorím, ešte nemôžeme povedať presné čísla, ale sme spokojní.

Ste jediný operátor, ktorý nezvýšil ceny kvôli DPH. Priláka to nejakých zákazníkov?
Nie je to primárna úloha. Je to skôr nástroj, ako odmeniť lojalitu našich súčasných zákazníkov. V časoch, ktoré nie sú jednoduché pre Slovensko ani pre žiadnu inú krajinu, sme im chceli vyslať správu, že si ich vážime. Preto sme sa rozhodli absorbovať vyššiu daň u nás namiesto toho, aby sme záťaž preniesli na nich.

Ako vyzerá váš typický zákazník?
Máme samozrejme silnú skupinu mladých klientov, ale ako starnem, pozerám sa aj po iných cieľových skupinách (smiech). Máme dobré spektrum, naše služby sú vhodné pre ľudí všetkých vekových kategórií.

Plánujete sa venovať aj biznis klientele?
Áno, v septembri sme spustili produkt zameraný na malých a stredných podnikateľov O2 Moja firma, a chceme sa mu viac venovať aj tento rok. Veríme, že je veľmi dobrý, lebo dáva ľuďom istotu, koľko budú platiť, keďže obsahuje tzv. airbag, ktorý zaručuje že nezaplatia za volania na Slovensku a do vybraných európskych krajín viac ako 55 EUR. Keď som prišiel na Slovensko (v októbri 2009, pozn. red.), naše produkty pre rezidenčných zákazníkov využívali aj podnikatelia, ale cítili sme, že pre nich môžeme spraviť viac.

Nie je to príliš neskoro, orientovať sa na podnikateľov až štyri roky po vstupe na trh?
Nemyslím si to. Musíme si byť istí, že produkty pre túto skupinu budú dávať zákazníkom zmysel. Nikdy nie je neskoro ponúkať na trhu hodnotné produkty. Biznis klientela je náročnejšia ako bežní zákazníci, a kým im niečo ponúkneme, musíme si byť istí, že dokážeme splniť ich požiadavky.

Na rozdiel od konkurencie neponúkate dotované telefóny. Nechystáte sa na to?
Boli časy, keď to malo zmysel, keď bolo medzi ľudí treba dostať viac telefónov. Dnes vám nikto nedá telefón zadarmo. Každému je jasné, že nemôžete kúpiť telefón za jedno euro ani povedzme iPhone za 50 eur. Môžete sa rozhodnúť, ako chcete cenu telefónu zaplatiť, či priamo v obchode za veľmi konkurenčné ceny, alebo v neprehľadných paušáloch. My chceme byť transparentní.

Nechcú mať vaši zákazníci lacnejšie telefóny?
Na našich predajných miestach máme naozaj dobré ceny. Nie každý chce svoj telefón meniť každý rok, a nám sa nezdá fér ho k tomu nútiť. Zákazník si buď nechá svoj starší telefón a platí výhodné ceny za telefonovanie, alebo si ho môže u nás kúpiť. Kúpiť si ho môže v hotovosti alebo na splátky. Rozhodnutie nechávame na neho.

Kam chcete spoločnosť posunúť ?
Budeme pokračovať v tom, čo robíme aj teraz. Chceme ponúkať hodnotné produkty pre bežných zákazníkov aj malých a stredných podnikateľov, ktoré budú mať pre nich zmysel. Budeme naďalej investovať do infraštruktúry, v lete chceme rozšíriť 3G sieť a spustiť nové 3G produkty. Chcem, aby zákazníci boli spokojní s našimi službami a cenou, ktorú nám každý mesiac platia. Samozrejme, chceme mať čím viac zákazníkov, ale naberanie trhového podielu pre mňa nie je také dôležité ako poskytovanie kvalitných služieb. Kým budeme mať dobré produkty a spokojných zákazníkov, budú to hovoriť ďalej a náš podiel bude narastať. To je môj džob tu na Slovensku.

01 - Modified: 2004-02-19 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Planica v očakávaní rekordných letov
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. apríl 2024 11:08