Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook

Čas, dokedy môžeme čerpať staré eurofondy, sa kráti. V minulosti bolo obdobie pred deadlinom využitia bruselských prostriedkov spájané s nervozitou a pochybnými projektmi, ako boli napríklad povestné betónové zvodidlá na D1.

Na rokovaní vlády sa včera hodnotilo čerpanie fondov a svoju bilanciu predstavil aj minister dopravy Andrej Doležal. Podľa neho rezort patrí medzi tých lepších, a ako to bolo už aj v minulosti, je pripravený zachraňovať aj iné operačné programy. „Zodpovedne manažujeme čerpanie eurofondov a sme pripravení takzvanými zásobníkovými projektmi čerpať prostriedky, ak nejaký projekt zlyhá,“ povedal minister. Ten už dlhší čas spomína, že v prípade využitia fondov na poslednú chvíľu je z dôvodu dĺžky obstarávania najschodnejšia investícia do vozidlového parku, či už štátneho vlakového dopravcu, alebo MHD. Takýto prístup komentovali aj odborníci ako nie najšťastnejší, keďže podvyživená je dopravná infraštruktúra, a nie vozový park. Analytici tvrdia, že investície do vozidlového parku môžu prihrievať polievku zabehnutým dodávateľom vozidiel, ako sú napríklad Železničné opravovne a strojárne.

Doležal vo svojej správe však vyzdvihol aj niekoľko projektov, ktoré pri čerpaní môžu priniesť nepríjemné prekvapenia a vytvoriť stámiliónovú dier

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.