StoryEditor

Hračkársky gigant mieri na Slovensko

25.05.2012, 00:00
Reťazec Toys 'R" Us chce expandovať v strednej Európe. Prvé pobočky by mal otvoriť už o rok.

Na slovenský trh s hračkami mieri nový hráč. Americký gigant Toys “R“ Us chce expandovať v strednej Európe a neobíde ani Slovensko. „Chceme otvoriť svoje pobočky v Českej republike, na Slovensku a tiež v Maďarsku,“ povedal pre poľský portál Businesstoday.pl Antonio Urcelay, šéf Toys “R“ Us pre Európu. Analytici predpokladajú, že príchod nového reťazca môže rozhýbať náš spiaci trh.

Kráľovstvo hračiek
Zastúpenie v 36 krajinách po celom svete, vyše 1 500 obchodov a pozícia medzi najväčšími maloobchodnými reťazcami na svete.

Aj taká je vizitka americkej spoločnosti Toys “R“ Us. Americký gigant zamestnáva vyše 70-tisíc ľudí, počas Vianoc však toto číslo narastá takmer na dvojnásobok. A toto číslo má neustále rásť, keďže reťazec sa rozhodol expandovať do ďalších krajín.

Najnovším objektom sa stal región strednej Európy, kde koncom minulého roka otvoril svoju prvú pobočku vo Varšave. „Sledujeme našu dlhodobú stratégiu, ktorá neustále hľadá príležitosti na rozširovanie,“ povedal pri otváraní tamojšej prevádzky Jerry Storch, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Toys “R“ Us.

Z Poľska do regiónu
Nezostane však len pri Poľsku. Firma totiž od našich severných susedov plánuje expandovať aj do ďalších krajín. „Najprv si musíme upevniť pozíciu v Poľsku, potom môžeme rásť,“ vysvetľuje Antonio Urcelay. Aktuálne by to malo byť už budúci rok.

Podľa analytikov by reťazec u nás mohol uspieť. „Sieť ako Toys “R“ Us si svoje miesto na slovenskom trhu nájde vo väčších mestách,“ myslí si Matúš Furman, zodpovedný za moloobchodné služby v Cushman & Wakefield Property. Podľa neho tento segment u nás zaspal. „Koncept môže priniesť niečo úplne nové, inovatívne a odlišné od konkurencie, ktorá je tu pohodlne usadená a stabilizovaná už dlhé roky,“ porovnáva Matúš Furman.

Boj s hypermarketmi
Furman pripomína, že náš trh hračkárstiev nie je úplne naplnený. „Dráčik je počtom svojich prevádzok najväčší a svojím konceptom sa dokáže presadiť aj v menších mestách. All Toys ako druhý najsilnejší hráč sa sústredí na mestá nad 50-tisíc obyvateľov,“ porovnáva analytik. Navyše, nové pobočky u nás plánuje otvárať aj česká značka Pompo. Podľa Furmana je trojica hráčov dostatočná na taký trh ako je Slovensko, Američania však môžu najmä v Bratislave či Košiciach uspieť s veľkým a moderným hračkárstvom.

Analytik Michal Kozub z Home Credit Slovakia upozorňuje na to, že zákazníci sa u nás neriadia značkami, čo môže skomplikovať situáciu Toys “R“ Us. „Navyše, na predaj hračiek platí, že tovar sa dá ľahko predávať cez internet alebo vo veľkých hypermarketoch, čo predajniam hračiek veľmi nepomáha,“ uzatvára Kozub.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
20. apríl 2024 09:24