StoryEditor

V hlavnom meste minú viac

25.11.2012, 23:00

Vlani sme v slovenských obchodoch nechali 17,5 miliardy eur, čo bolo o 2,8 percenta menej ako predvlani. Najviac sa podarilo zarobiť obchodníkom z Bratislavského kraja. Ich tržby tvorili z celoslovenských až 44 percent. Podiel ostatných regiónov sa pohyboval od 6,1 percenta v Košickom kraji do 9,4 percenta v Nitrianskom kraji.

Väčšia plocha obchodných priestorov je v Bratislave dôsledkom toho, že ak už má na Slovensko prísť nová značka, tak svoju obchodnú púť odštartuje zväčša v hlavnom meste alebo v jeho bezprostrednom okolí. Navyše, ľuďom žijúcim alebo zarábajúcim v Bratislave vyššie príjmy umožňujú míňať mesačne viac peňazí na nákupy tovarov. A kým do Bratislavy chodia nakupovať aj obyvatelia z ostatných kútov SR, tak Bratislavčan nakupuje v inom regióne iba vtedy, ak v ňom trávi dovolenku alebo je na návšteve u príbuzných. Keď už sa Bratislavčan rozhodne za nákupmi vycestovať, tak skôr do okolitého zahraničia.

Tržby slovenských obchodníkov však nie sú iba zásluhou Slovákov. Nakupujúcimi na Slovensku bývajú aj obyvatelia iných krajín tráviacich na Slovensku dovolenku alebo služobnú cestu. Bratislava plná obchodov môže byť svojou polohou určitým lákadlom aj na nákupy Maďarov, Čechov či Rakúšanov, ktorí do nej majú takpovediac na skok.

Najvyššie tržby v objeme 7,6 miliardy eur dosiahli vlani nešpecializované predajne so zmiešaným tovarom. Sumu 3,3 miliardy eur utŕžili predajcovia ostatného tovaru, teda odevov, kozmetiky, šperkov či liekov. Predajniam s pohonnými látkami či obchodom s domácimi potrebami sme nechali zarobiť viac ako 1,8 miliardy eur.
Analytička Poštovej banky

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. apríl 2024 12:52