Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
23.11.2012, 00:00

Malý Double Cross ide na americké pulty

Slovenská vodka v americkom vyhotovení pripravuje expanziu. Double Cross sa najnovšie objaví aj v 50-mililitrovej miniatúre, ktorá bude vyzerať ako jej väčší vzor. Síce sa bude vyrábať na Slovensku, opäť sa však predstaví iba americkým zákazníkom. "Zatiaľ nie je isté, či sa dostane na slovenský trh," hovorí country manažér Double Cross Eduard Heger.

Úzka špecializácia
S často oceňovanou vodkou je to tak. Už pri jej vzniku sa v roku 2008 najprv dostala na americký trh. Na slovenské predajné pulty prišla až o rok neskôr. Dnes sa vodka predáva aj v Česku a Kanade. Ponuky na distribúciu má však aj z Dubaja, Veľkej Británie, zo Španielska a z ďalších krajín. Double Cross však o expanziu na nové odbytiská momentálne neprejavuje záujem. "Pre nás je najdôležitejšie budovať a následne si udržať stabilné miesto na americkom trhu medzi prémiovými značkami. Za prioritu považujeme stopercentnú penetráciu hlavne na severoamerickom trhu," vysvetľuje Eduard Heger.

Úspešný príbeh
Za úspešnou vodkou stojí americko-slovenské spojenectvo. Majiteľ Old Nassau Imports Malcolm Lloyd v spolupráci s Jurajom Drobom vytvorili luxusnú značku a jej výrobcu hľadali v krajinách s bohatou tradíciou liehovarníctva, a to v štátoch bývalého Sovietskeho zväzu a východnej Európy.

Napokon si zvolili staroľubovniansku spoločnosť Gas Familia. Autorom receptúry je slovenský odborník na destiláciu Ján Krak. "Vodka z tatranskej vody je sedemkrát destilovaná a sedemkrát filtrovaná," opisuje country manažér. Jej názov je zrozumiteľný pre ľudí v Starej Ľubovni i New Yorku. Double cross totiž nie je iba dvojkríž, ale v angličtine znamená aj zradiť, čo využila spoločnosť na reklamnú kampaň. "It's time to betray the usual", čiže "Prišiel čas zradiť to bežné".

Taktika
V Spojených štátoch je značkových vodiek veľa. O zákazníka je preto potrebné bojovať všetkými zbraňami. Napríklad známymi tvárami, ktoré si alkohol doprajú. Martini tak preslávil James Bond, Ernest Hemingway spropagoval Mojito. "Najbližšie reklamné aktivity Double Cross budú spájané so zvučnými menami," naznačuje Heger. Doteraz si slovenskú vodku obľúbili spevák Wyclef Jean, golfista Rory McIlroy či speváčka Ciara.

To, že ide o produkt zo Slovenska, Američania síce vedia, ale Double Cross si na tom nezakladá. "V prvom rade ľudí zaujme jej chuť a dizajn fľaše. Potom príde na rad jej príbeh. Slovensko sa nachádza v regióne s tradíciou výroby vodky, čo je jeden z dôležitých predpokladov na to, aby bola značka uveriteľná a dôveryhodná," dodáva country manažér. Odkaz krajiny pôvodu nenesie vodka iba vo svojom názve. Na zadnej strane fľaše sa objavujú verše Hviezdoslava, Sládkoviča a Hollého.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.