Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook

Vodiči prichádzajúci do Bratislavy zo severovýchodu to poznajú veľmi dobre. Diaľnica je upchatá, a tak narýchlo treba nájsť alternatívnu trasu. Je tu ešte paralelná stará Senecká cesta.

Má to však háčik. Motoristom leží v žalúdku semafor pri Metre. Doprava sa tu na prahu metropoly zahusťuje najmä v ranných a poobedňajších špičkách.

Riziko kolón

Neuralgický bod nemusí byť onedlho jediný. Neďaleko spomínaného miesta pribudne ďalšia svetelná križovatka – Bernolákovo.

Vznikne na mieste, kde sa pomerne vyťažená stará Senecká cesta prepojí s diaľnicou D1 v križovatke Triblavina.

Na to, či sa motoristi majú obávať ďalšieho zdržania, sme sa pýtali kompetentných, teda Národnej diaľničnej spoločnosti, ako aj polície. Hovorkyňa diaľničiarov Eva Žgravčáková vysvetľuje, že križovatka sa bude riadiť v plne dynamickom režime „s trvale zaradenou hlavnou fázou a so zaraďovaním vedľajších fáz na základe výzvy“.

Čo to presne znamená, vysvetľuje dopravný analytik Jozef Drahovský.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 79% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.