Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
05.01.2010, 18:26

Mýto: Problémy mali aj Česi

Problémy mali na začiatku najmä zahraniční prepravcovia, ktorí pricestovali do Česka a namiesto diaľničnej nálepky si museli zaobstarať palubnú jednotku na elektronický výber mýta.

U našich západných susedov začali platiť mýto nákladné vozidlá nad 12 ton 1. januára 2007, a to na takmer 1000 kilometroch diaľnic a rýchlostných ciest.

Vyskytli sa tiež sťažnosti na spoplatnenie komunikácií, o ktorých vodiči vôbec nevedeli, že sú spoplatnené, keďže na nich chýbalo príslušné označenie.

Naši susedia to zvládli lepšie
Elektronický systém výberu mýta, ktorý v ČR prevádzkuje firma Kapsch, za prvý pracovný deň zarobil približne 10 miliónov Kč (381.228 eur).

Slovenský mýtny systém za prvý deň ostrej prevádzky vyniesol 250.838 eur. Vybudovanie systému stálo v Česku 22 miliárd Kč, na Slovensku vyšiel približne na 850 miliónov eur.

V Rakúsku odštartovalo elektronické vyberanie mýta pre nákladné autá na rakúskych diaľniciach 1. januára 2004, a to bez technických problémov. Systém elektronického mýta v Rakúsku je povinný pre všetky vozidlá s celkovou hmotnosťou nad 3,5 tony a vyberá sa na 2000 kilometrov dlhej diaľničnej sieti.

Výber mýta na rakúskych diaľniciach a rýchlostných cestách dosiahol za prvých 100 dní od zavedenia 190 miliónov eur. Okrem toho spoločnosť Asfinag, ktorá prevádzkuje rakúske cestné komunikácie, vybrala na pokutách 1,6 milióna eur.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.