StoryEditor

Peniaze si treba vážiť

28.08.2012, 00:00

Doba je veľmi rýchla a náročná. Vyžaduje si vysoké nasadenie a celého človeka. Často nemáme čas ani pre seba a na svoje osobné veci. A často je to aj na našu vlastnú škodu. Krásny príklad toho je spôsob, akým nakupujeme. Čo sa týka cenovej citlivosti, patríme k spotrebiteľskej špičke. Problém však vidím v tom, že tento prístup aplikujeme iba na cenu. Už vôbec nie sme takí prísni pri posudzovaní kvality. Podľahli sme tlaku rýchleho nakupovania za čo najnižšiu cenu. Namiesto správneho spotrebiteľského prístupu vyhodnocujeme takmer výhradne cenu. Minimálne posudzujeme kvalitu, dostupnosť a ostatné faktory. A úplne nakoniec sa bojíme uplatniť si spotrebiteľské práva, aj keď zistíme nedostatok. Toto všetko nahráva menej kvalitným tovarom, službám, nečestným praktikám a rýchlym ziskom. Je až žalostné, že chodíme nakupovať do zahraničia len preto, lebo je tam lepší tovar, lepší prístup ku klientovi a často aj nižšia cena ako u nás. Krásnym príkladom sú potraviny v krajinách na juh od nás. Predajne sú neporovnateľné a kvalita tovaru ani nehovoriac. Ďalším ukážkovým príkladom sú reštaurácie a trhy. Naše trhoviská sú spolovice obsadené stánkami s oblečením otázneho pôvodu. Ovocie a zelenina tiež nejavia znaky najvyššej kvality. Myslím si, že je tu znova čas aj pre malé kvalitné prevádzky s osobným prístupom a kvalitným tovarom.

Riaditeľ Consultingu Deloitte Slovakia

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
16. máj 2024 07:21