Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
05.07.2021, 00:00

Šéf Kauflandu reaguje na kauzu sesterského reťazca: to, čo je na etikete, musí bez pardonu platiť

Generálny riaditeľ slovenského Kauflandu Paul Pauls pomenoval základné kritériá, ktorými sa reťazec riadi pri výbere domácich dodávateľov. Reagoval tak aj na najnovšiu kauzu s kuracím mäsom neznámeho pôvodu, ktoré sa predávalo v Lidli.

Šéf Kauflandu reaguje na kauzu sesterského reťazca: to, čo je na etikete, musí bez pardonu platiť
Zdroj: HN/Pavol Funtál

Reťazec Lidl aktuálne čelí kauze – zákazníkom predal tony kuracieho mäsa, ktoré síce malo byť slovenské, no v skutočnosti je jeho pôvod neznámy. Keďže Kaufland a Lidl majú spoločného vlastníka, nemeckú Schwarz Gruppe, zaujímalo by ma, ako túto aféru vnímate.

Nie som škodoradostný. Nikdy nemám radosť z toho, keď sa niečo takéto stane, a to ani v prípade, že sa to stane našej konkurencii. S oddelením nákupu sme o tejto kauze diskutovali a zhodli sme sa, že správnou cestou je jedine cesta kvality. Preto máme 88 percentný podiel slovenskej kuraciny a 12 percent českej.

Jedna vec je kvalita, druhá je však cena, na ktorú stále veľké množstvo Slovákov pri nákupe prihliada.

To je pravda. Ale ak by sme mali predávať nekvalitné veci iba preto, že sú lacné, tak touto cestou my ísť nechceme. Toho sme sa zriekli, a to vo všetkých produktových skupinách, nie iba v prípade mäsových výrobkov.

Kaufland s dodávateľom Globaltrading Slovakia, ktorý sporné mäso do pobočiek dodal, nespolupracuje. Ak by to však bol váš partner a zrazu by figuroval v takejto kauze, ako by ste sa zachovali? Prerušili by ste s ním spoluprácu, kým sa celá vec neprešetrí?

Na túto otázku neexistuje jednoznačná odpoveď. Nepoznám totiž procesy, ktoré sa za touto konkrétnou situáciou skrývali, požiadavky na kvalitu, konkrétne dohody, a podobne. Na to by mohol odpovedať iba insider. Keby však k takémuto niečomu u nás došlo, museli by sme sa pozrieť na celý procesný reťazec a analyzovať ho krok po kroku. Len tak by sme vedeli zistiť, kde nastala chyba a ako jej zabrániť do budúcnosti.

Lidl na margo tejto aféry uviedol, že „nemá efektívne nástroje na kontrolu dodávateľom uvádzaných informácií, akými sú pôvod suroviny, krajina usmrtenia a krajina spracovania.“ Dosledovateľnosť údajne dokáže kontrolovať iba Štátna veterinárna a potravinová správa. Má Kaufland nejaké špeciálne nástroje alebo to tiež necháva iba na štát?

Čo sa týka našich produktov, robíme pravidelné kontroly a odoberáme vzorky, ktoré sú zaslané na analýzu do akreditovaných a certifikovaných laboratórií. Rovnako existujú presné požiadavky zo zákona, ktoré sa týkajú uvádzania krajiny chovu, porážky a spracova

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 84% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.