StoryEditor

Čomu dávame prednosť

03.09.2012, 00:00

Najčastejšie do obchodov smerujeme kvôli nákupu potravín. Čo Slováci pri ich kúpe považujú za dôležité a čomu až takú dôležitosť pri brázdení obchodov s nákupnými košíkmi neprikladajú?

Cena alebo kvalita? Podľa prieskumu Eurobarometer sa takmer každý Slovák pozerá tak na cenu, ako aj na kvalitu potravín. Napriek tomu sa nám uprednostnenie ceny pred kvalitou zdá v slovenskej praxi predsa len o niečo pravdepodobnejšie.

Dôraz kladený na cenu neprekvapuje. V čase, keď je nezamestnaný každý siedmy ekonomicky aktívny Slovák a každý ôsmy zamestnaný Slovák nezarába ani 400 eur v hrubom, sú obozretnosť a šetrenie spotrebiteľov pochopiteľné. Dôsledkom toho sú stagnujúce tržby v našom maloobchode či výjazdy Slovákov sa lacnejšími alternatívami do okolitých krajín.

Dve tretiny Slovákov sa pri nákupe potravín pozerajú na značku. Na krajinu pôvodu, teda na formulku "made in", sa pozerá rovných 80 percent Slovákov. To však neznamená, že je pre nich kľúčové vidieť na obale produktu výlučne iba "made in Slovakia". Inak by slovenskí obchodníci či výrobcovia stále nepoukazovali na vysoký podiel potravín na pultoch v našich obchodoch pochádzajúcich práve od zahraničných producentov.
Analytička Poštovej banky

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
26. apríl 2024 12:11