StoryEditor

Folz: Neprišli sme kvôli nízkym mzdám

28.01.2003, 23:00
Produkcia francúzskej automobilky PSA Peugot Citroën by mala do roku 2006 vzrásť o 22 percent, čo by znamenalo výrobu viac ako štyri milióny vozidiel za rok.
  • Väčšina chce pozemky predať
  • Export vyšší ako VW
  • Svoje predpoklady zakladá na silnom raste posledných piatich rokov, keď rast produkcie automobilov dosiahol 55 percent. Vyhlásil to včera v Paríži prezident PSA, Jean-Martin Folz, keď predstavil priemyselnú stratégiu spoločnosti na najbližšie tri roky. V súčasnosti automobilka vyrába ročne 3,262 milióna áut (asi 14-tisíc áut za deň) a 15-tisíc montážnych podskupín zahŕňajúcich motory a prevodovky. Folz predstavil aj tri základné kroky pre zvýšenie výkonu a efektivity výrobných závodov, z ktorých najdôležitejší je využitie jednotnej platformy pre viaceré typy oboch značiek. V súvislosti s plánmi automobilky stať sa číslom jeden v predaji áut vyhlásil, že stratégia PSA nezávisí od konkurencie. "Rok 2006 je pre nás prelomový, po ňom budeme naozaj hodnotiť. Naším plánom je predať v tomto roku štyri milióny áut a dosiahnuť 23 percent na trhu," vyhlásil Folz.
    V súvislosti s plánovanou investíciou v Trnave, ktorá má spustiť produkciu práve v roku 2006, Folz prezradil, že sa tu budú vyrábať automobily na najmenšej platforme automobilky, teda autá kategórie Citroën C3 alebo nasledovník populárneho Peugeotu 206. Zároveň poprel, že sa na Slovensku plánuje spustiť výroba motorov. Podľa neho bude závod v Trnave súčasťou globálnej stratégie PSA a využije sa tu know-how celej automobilky. Pri výbere lokality mali najväčší vplyv umiestnenie a prístupnosť regiónu, mzdy majú na celkovej hodnote auta iba desať- až pätnásťpercentný podiel. Významnú rolu hrajú podľa neho technické vybavenie závodu a pridaná hodnota vlastnej automobilky.

    menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
    24. apríl 2024 16:13