Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
12.02.2016, 00:00

Slováci kupujú najviac domácu hydinu

Najviac slovenských výrobkov predávajú pobočky Coop Jednota.

Hydina, med, cukor či zemiaky. To sú potraviny, ktoré Slováci nakupujú najčastejšie od našich domácich výrobcov. Naopak, najmenej do svojich nákupných košíkov vkladáme slovenské oleje a cukrovinky.

Celkovo sa pritom domáce potraviny predávali v obchodoch so 62,5-percentným podielom. Také sú výsledky agrorezortu za druhú polovicu minulého roka. „Ide o veľmi dobrý podiel predaja slovenských potravín v obchodoch vzhľadom na chaos, ktorý je momentálne v oblasti potravín na európskom trhu,“ povedal šéf ministerstva poľnohospodárstva Ľubomír Jahnátek.

Ruské sankcie „zaúradovali“

V rámci predaja slovenských výrobkov sa darilo aj čerstvému i mrazenému mäsu, pekárenským výrobkom, liehovinám, pivu a cestovinám. Nijako slávne sme však podľa ministerstva našu pozornosť neorientovali na nákup slovenského ovocia a zeleniny. Prekvapil však vcelku vysoký,70-percentný, podiel nákupu mlieka od slovenských výrobcov, keďže od apríla minulého roku vstúpili do platnosti mliečne kvóty.

Tie určujú, koľko mlieka môže ktorá krajina Európskej únie vyprodukovať. „Mliečny sekto

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 84% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.