StoryEditor

Matador sa chytil na automobilkách. Už je aj v Rusku

12.09.2013, 00:00

Značka Matador sa v povedomí Slovákov etablovala najmä zásluhou jej pôvodného zamerania -- výroby pneumatík. Dnes sa jej už však firma pod vedením Štefana Rosinu (na snímke) nevenuje. Spoločnosť totiž gumárenskú divíziu v roku 2007 predala nemeckému partnerovi Continental, čo sa ukázalo ako správny ťah. Matador Industries sa totiž rozhodol využiť rozmach automobilového sektora v krajine a venovať sa primárne výrobe dielov pre automobilky. A tie nesklamali ani v kríze. Partneri spoločnosti, napríklad Volkswagen, Škoda a Suzuki, dokázali aj počas nej prinášať nové modely, a čo je dôležité, nachádzať pre ne odbytiská mimo zóny zasiahnutej krízou. To dávalo prácu aj rýchlo rastúcemu Matadoru, ktorý postupne rozširoval svoju výrobu.

Aj preto je spoločnosť príkladom firmy, ktorá krízu zvládla. "Kríza naštartovala novú éru, kde prežijú len najšikovnejší. To je šanca pre nás, ako pre regionálneho dodávateľa," zhodnotil Rosina. Jeho firma sa postupne rozšírila aj do českého Liberca, kde do novej haly a technológií investovala 23,5 milióna eur. Okrem toho spolu s Volkswagenom rozbieha aj podnikanie v Rusku. Práve v krajinách BRIC (Brazília, Rusko, India a Čína) vidí dnes najväčší potenciál aj Rosina. "Dohodli sme sa s našimi odberateľmi na vybudovaní dodávateľskej kapacity v priestoroch Nižného Novgorodu. Máme dohody už s troma globálnymi značkami. Naši kolegovia z Matador Industries v Dubnici okrem toho veľmi úspešne spustili zváracie linky pre štrukturálne diely priamo vo Volkswagen Rus," hodnotí. V Rusku chce Matador do dvoch rokov zamestnať 150 až 200 ľudí.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. apríl 2024 10:42