Český dopravca RegioJet po troch rokoch pôsobenia na Slovensku ukázal čísla, koľko cestujúcich prepravil. Pred tromi rokmi prevzal RegioJet trať Bratislava - Komárno po štátnom prepravcovi Železničnej spoločnosti Slovensko.
Za ten čas sa českému dopravcovi podarilo počet cestujúcich strojnásobiť. RegioJet dokonca hovorí o tom, že dokázali presunúť Slovákov z áut do vlakov.
"Moderné vlaky RegioJet dokázali, že keď sa cestujúcim ponúknu kvalitné služby, sú ochotní vymeniť svoje auto za vlak. Za tri roky sme dokázali, a to ešte skôr, ako vošiel do platnosti kontroverzný populistický zákon o bezplatnej vlakovej preprave z dielne Roberta Fica, že osobná vlaková doprava sa dá na Slovensku robiť aj inak – kvalitne, zodpovedne a hlavne príťažlivo pre cestujúcu verejnosť," povedal majiteľ spoločnosti RegioJet Radim Jančura.
Podľa neho sa to prejavilo aj na trhu s realitami v okolí Bratislavy. „Kupujúci aktívne zaujímajú, či v danej obci stoja naše vlaky. RegioJet zatraktívňuje každú obec s vlakovou zástavkou."
Šéf RegioJetu Radim Jančura. Snímka: HN/Peter Mayer
Osobné vlaky a regionálne expresy RegioJet premávajú na trase Bratislava – Komárno a späť na základe objednávky Ministerstva dopravy SR vo verejnom záujme. Denne spájajú Komárno s hlavným mestom viac ako pätnástimi pármi spojov, v blízkom okolí Bratislavy zabezpečuje prepravu cestujúcich takmer 30 párov spojov.
Spoločnosť RegioJet okrem vlakov na trase Bratislava – Komárno naviac od decembra 2014 prevádzkuje aj moderné vlaky InerCity RegioJet na trase Bratislava - Žilina - Košice a od začiatku februára 2015 aj autobusovú linku Bratislava – Nitra – Banská Bystrica.
V oboch linkách poskytuje nadštandardný žltý sevis – stevardov a stevardky na palube, ktorí každému cestujúcemu ponúknu minerálnu vodu, kávu či dennú tlač zdarma. Samozrejmosťou je aj bezplatné Wi – Fi pripojenie na internet.
Dnes na zverejnené informácie zareagoval aj štátny dopravca ZSSK. „Súkromný dopravca s obľubou prikrášľuje realitu a manipuluje čísla prípadne ich vytrháva z kontextu, keď sa mu hodia. Dokázal vzbudiť záujem ľudí o vlaky, to by však dokázala aj ZSSK, ak by dostala rovnako zvýhodnené podmienky,“ píše sa v stanovisku.
Podľa ZSSK je totiž základnou podmienkou pre rast počtu cestujúcich vysoká hustota spojov. Štát navýšil RegioJetu objednávku počtu výkonov vlakov na trase o 70 percent, inak povedané výrazne zahustil počet vlakov. Štátny dopravca robil 11 – 14 párov vlakov, RegioJet ich už má 30 párov.
Prehľad nárastu cestujúcich za 3 roky prevádzky spoločnosťou RegioJet:
2011 – 789- tisíc cestujúcich (ZSSK)
2012 – 1,252 mil. cestujúcich (RegioJet)
2013 – 1,776 mil. cestujúcich (RegioJet)
2014 – 2,025 mil. cestujúcich (RegioJet)