Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
14.10.2014, 00:00

Expanziu do MHD sme museli odložiť

Michal Štencl zo spoločnosti Sygic aj o tom, kam sa môžu navigácie ešte posunúť, pre HN:

Má 35 rokov a stojí na čele spoločnosti, ktorá vo svete prerazila navigáciami.

V súčasnosti má takmer 65 miliónov používateľov.

Budúcnosť vidí v automobilovom sektore.

Ako ste na tom s orientačnými schopnosťami?

Dobre. Pamätám si cestu späť.

Čo vás teda priviedlo k tomu, že ste svoj biznis postavili na navigáciách?

Pôvodne som začal s operačnými systémami. Stretol som ľudí, ktorí robili industriálne zariadenia a rozmýšľali, aký operačný systém tam dať. Ukázal som im možné riešenia a založili sme firmu, ktorá sa mala venovať práve operačným systémom. Neskôr však hľadali navigáciu, pretože vnútri zariadenia mali GPS a nikto nebol v tom čase ochotný navigáciu pre nich pripraviť. Pre mňa to bola výzva. Videl som v nej perspektívu aj pre mobilné telefóny. Tak sme sa do toho pustili. Nebola to vnútorná potreba, ale potreba trhu.

Programovať ste začali ako osemročný, Sygic ste založili pred desiatimi rokmi. Ako sa spätne pozeráte na rozbeh biznisu?

Ako na veľa roboty. Podnikateľom som bol odmalička. Nikdy som nebol zamestnancom a nikdy som ním ani nechcel byť. Vždy som k tomu akosi smeroval. Nikdy som sa totiž nehral, prišiel som domov a programoval som. Tvoril som produkty a rozmýšľal, ako ich v budúcnosti predám.

Čo ste predali ako prvé?

Pred Sygicom som založil inú firmu, kde som sa venoval tvorbe softvéru pre internetové kaviarne, z čoho sa stal lokálny monopol. Vtedy som mal 20 rokov.

Čo bolo zlomovým momentom v podnikaní Sygicu?

V našom segmente sa trh mení každé štyri roky, takže zlom nastáva permanentne. Vyrástli sme do krízy, a to bol pre veľa firiem koniec. My sme boli schopní zmeniť svoj mod

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Súvisiace články

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.