StoryEditor

E-shopy valcujú kamenné obchody. Pozrite sa, čo Slovákov najviac láka

25.06.2015, 22:40
Autor:
redred

Internetové nakupovanie postupne vytláča nákupy v kamenných obchodoch. Podľa aktuálneho prieskumu Slovenskej asociácie elektronického obchodu (SAEC) už dnes nakupujú Slováci viac online ako v obchodoch knihy, letenky, či vstupenky.

Podľa odhadov jedného z najväčších internetových obchodov na Slovensku Hej.sk čaká rovnaký osud v pomerne krátkom období i fotoaparáty, notebooky, či tablety.

Slováci sú s nákupmi cez internet spokojní, tvrdí to až 95 percent z nich. Priemerný slovenský „online shopper“ má 25-34 rokov, nechá na internete 200-500 eur ročne a viac ako 60 percent z nich nakúpi online aspoň raz štvrťročne. Rozhodujúcim a jasne dominujúcim kritériom pre nákup je cena tovaru (až 77 percent).

Napriek rozmachu kreditných kariet a otvorenému obchodu v rámci únie Slováci stále veria oveľa viac slovenským e-shopom. Len 23 percent uskutočňuje viac ako štvrtinu svojich nákupov v zahraničných e-shopoch.

Prvý raz v histórii Slováci platili online (prevodom, kartou) viac ako na dobierku (46 oproti 45 percentám). Naďalej je však podiel nákupov cez dobierku veľmi vysoký a spôsobuje časti e-shopov nemalé problémy (neprebratie tovaru zo strany nakupujúceho, dlhá doba do inkasovania platby).

Slováci si najčastejšie nechávajú doručiť tovar kuriérom, najvyužívanejšou kuriérskou službou je UPS. Aj vďaka masívneho vzniku showroomov a expresných odberov rastie však aj podiel osobných odberov. Trhový priemer je 29 percent. „Naše odberné miesta HEJHOUSE v Bratislave, Žiline a vo Zvolene majú vysokú návštevnosť, keďže okrem odberu tovaru tu máme aj showroomy a ponúkame odborné poradenstvo, ktoré najmä zákazníkom zvyknutým na kamenné obchody na internete chýba,“ hovorí riaditeľ Hej.sk Vladimír Sušil.

Najväčší online potenciál má oblečenie a obuv. Už dnes ho jednotkou v predaji online. Napriek tomu ho na internete nakupuje len 27 percent Slovákov a stále jednoznačne dominuje nakupovanie v kamenných obchodoch (50 percent).

 

01 - Modified: 2007-07-05 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Sloboda po 114 dňoch
01 - Modified: 2024-04-04 22:00:00 - Feat.: - Title: Slnečná búrka, ktorá vyvolá internetovú apokalypsu? Takáto je pravda 02 - Modified: 2024-03-25 12:15:28 - Feat.: - Title: Indická veľvyslankyňa pre HN: Ste tradičným trhom najmä pre naše textilné, medicínske a obuvnícke výrobky 03 - Modified: 2024-02-28 09:54:27 - Feat.: - Title: Obrat na Slovensku. Zlepšená nálada vydržala ľuďom len pol roka, teraz sa obávajú troch zásahov na peňaženky 04 - Modified: 2024-01-29 11:19:51 - Feat.: - Title: Armáda vypína internet v Rusku, krajina sa pripravuje na útoky dronov 05 - Modified: 2024-03-04 14:22:09 - Feat.: - Title: Sociálne médiá ako hnacia sila ekonomického rastu a konzumu
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. apríl 2024 11:20