Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
06.05.2014, 23:59

Tesco odvracia prepady zisku. Mobilnou elektronikou

Britskému reťazcu vyšiel test s predajom tabletu. Teraz chce vlastný smartfón.

Po tom, čo stráca vo svojom hlavnom biznise, púšťa sa do iného. Reč je obchodnom reťazci Tesco, ktorý sa po celoročnom prepade ziskov o šesť percent spolieha na záchranu v podobe nových technológií. Najnovšie sa totiž spoločnosť pustila do výroby smartfónu. Novinka pritom prichádza len niekoľko mesiacov po tom, čo Tesco zožalo úspech so svojou vlastnou značkou tabletov. Na trh by sa mal inteligentný telefón dostať už koncom tohto roka. Analytici očakávajú, že smartfón môže zaujať najmä vďaka svojej sume. „Od ostatných sa môže líšiť hlavne predajnou cenou, ktorá bude niekde v okolí výrobnej ceny, čo stále ešte nie je celkom bežné, hlavne nie u takzvaných áčkových výrobcov,“ potvrdil Ondrej Macko, šéfredaktor časopisu PCrevue.

Nové kanály

Tesco ukončilo minulý fiškálny rok prepadom zisku. Už druhý rok za sebou. Alarmujúce sú najmä európske čísla, keď na kontinente sa prepadol jeho zisk o 28 percent. Aj preto hľadá britský reťazec nové kanály. Východiskom má byť práve vlastná elektronika. V tomto segmente to však nebude mať vôbec ľahké. Nízkym cenám totiž kraľujú veľkí hráči, akými sú Huawei, HTC či LG. Aj preto si zrejme vyberie cestu, ktorú spomínané firmy nemajú k dispozícii. A to veľkú používateľskú základňu spojenú so svojimi obchodnými predajňami v 12 krajinách po celom svete. „Tesco je vlastníkom obchodov s veľkou používateľskou základňou, ktorá predáva rôzne druhy tovaru, nie len jedlo, takže je tam veľký potenciál na ďalšie komerčné využitie,“ povedala pre HN Roberta Cozza, analytička spoločnosti Gartner.

Nový smartfón tak môže pomôcť potiahnuť zisky spoločnosti. A to tak, že bude podporovať samotnú sieť obchodov. „Môže tak urobiť pomocou rôznych predinštalovaných aplikácií značky Tesco. Plánuje tiež spustiť online banking zameraný na platenie za tovar cez elektronické zariadenia,“ povedal Miroslav Blahušiak, analytik spoločnosti Capital Markets.

Úspech v Británii

Len minulý rok v septembri predstavil reťazec vlastnú značku tabletov pod názvom Hudl. Vzhľadom na to, že v tom čase išlo o neprebádané vody obchodov, zamerali sa len na používateľov vo Veľkej Británii. Za prvé tri mesiace sa ich tu predalo okolo 400-tisíc. Aj vďaka tomuto úspechu sa rozhodli pokračovať vo svojom technologickom zábere a do konca roka okrem smartfónu pribudne aj novšia verzia tabletu. Hoci obchodný reťazec požiadal na Slovensku o ochrannú známku, dosiaľ sa jeho tablety na našom trhu neobjavili. Podľa Blahušiaka to môže byť aj tým, že Slovensko nebolo dostatočne veľkým trhom na to, aby menu tabletu prekladali do slovenčiny či češtiny. „Išlo totiž o novinku a nevedeli presne určiť úspech alebo neúspech. Pri novej verzii však svoje cieľové trhy prehodnotia,“ tvrdí Miroslav Blahušiak. Slovenské Tesco zatiaľ uvedenie na trh neplánuje.

Snímka: tescoplc.com

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.