Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook

„Bude to priamy konkurent pre štátne vlaky.“ To tvrdili odborníci, keď súkromník RegioJet vstupoval na trať Košice – Bratislava. A spolu s ním prišla aj „cenová vojna“. Výsledok po troch mesiacoch od jeho nástupu? Rival z trasy vytláča vlaky štátneho prepravcu. Železničná spoločnosť Slovensko plánuje od polovice apríla výrazne zredukovať počet svojich IC vlakov. Namiesto súčasných 41 ich bude počas týždňa jazdiť už len 25.

Reagujeme na vojnu – tvrdí štát

„Vlaky ZSSK vťahuje súkromný dopravca do nezmyselnej cenovej vojny, ktorá je v rozpore so všetkými pravidlami ekonomického správania,“ tvrdí generálny riaditeľ spoločnosti Pavol Gábor. A v záujme eliminácie nákladov a možných strát je podľa neho nevyhnutné prijať opatrenia. Na strane nákladov. RegioJet tvrdenia o vojne odmieta. Ako povedal jeho hovorca Tomáš Bořuta, IC vlaky boli dlhodobo stratové ešte pred príchodom súkromníka na kľúčovú trať. „A za posledný rok vygenerovali stratu tri milióny eur,“ dodal.

Jasný signál

Odborníci v tom však nevidia čisto ekonomické rozhodnutie. Podľa šéfa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondreja Mateja (blízky SDKÚ) tak štátna firma dáva jasný signál, že RegioJetu postupne prepúšťa tento biznis a sústredí sa len na vlaky zadarmo či za zľavy. „Predpokladám, že v blízkej dobe zrušia všetky IC vlaky,“ dodáva Matej.

 

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.